فارس- موسسه مطالعات مالی انگلیس هشدار داده است که بار ناشی از بدهی دولت انگلیس برای مدت‌ها همچنان افزایش پیدا خواهد کرد. مرکز موسسه مطالعات مالی انگلیس در گزارش خود اعلام کرد: ممکن است دولت انگلیس برای کنترل میزان بدهی خود هر سال به مبلغی معادل ۳۹‌میلیارد پوند نیاز داشته باشد.

به گفته موسسه مطالعات مالی انگلیس، چنانچه این مبلغ پول کاملا از طریق جمع آوری مالیات حاصل شود در آن موقع خانواده‌ها در انگلیس در پرداخت مالیات سالانه خود با افزایش میانگینی معادل یک هزار و ۲۵۰ پوند روبه‌رو خواهند شد.

بر اساس پیش‌بینی موسسه مطالعات مالی انگلیس، مجموع بدهی دولت انگلیس که در حال حاضر بیش از آنچه که دولت انگلیس پیشتر مدنظر داشت یعنی به بیش از ۴۰‌درصد میزان تولید ناخالص داخلی رسیده، تا سال ۲۰۱۶ به دو برابر یعنی به بیش از ۸۰‌درصد از میزان تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

در حالی که دولت انگلیس می‌گوید میزان بدهی این کشور به تدریج به سطح ۴۰‌درصد باز خواهد گشت، موسسه مطالعات مالی انگلیس خاطر نشان کرده است که میزان مجموع بدهی انگلیس احتمالا بین ۸۰ تا ۹۰‌درصد میزان تولید داخلی ناخالص این کشور تثبیت خواهد شد که به گفته این موسسه مشابه سطحی است که میزان بدهی ایتالیا در آن قرار دارد.