گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت کاهش یافت و به کمتر از ۵۱‌دلار در هر بشکه رسید. زیرا تردید‌ها در مورد اینکه با ضعیف ماندن تقاضای جهانی قیمت نفت بتواند به افزایش دو ماه اخیر خود ادامه دهد، فزونی یافت. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مه به ۷۴/۵۰‌دلار در هر بشکه رسید. روز دوشنبه ارزش قراردادها ۴۶/۱‌دلار کاهش یافت و به ۰۵/۵۱‌دلار رسید.

معامله‌گران نفت به دنبال آغاز فصل نخست فصل درآمدی شرکت‌ها در آمریکا هستند تا نشانه‌ای بیابند از اینکه آیا رکود اقتصادی در آمریکا به پایان می‌رسد یا خیر.

در ماه گذشته قیمت نفت از کمتر از ۳۵‌دلار به بیش از ۵۴‌دلار رسید. زیرا سرمایه‌گذاران تصور می‌کردند آمریکا در سال جاری میلادی از رکود خواهد گریخت. اما برخی از تحلیل‌گران نگرانند که شواهد کافی از بهبود اقتصادی وجود ندارد تا افزایش اخیر قیمت نفت را توجیه کند. دیوید مور کارشناس کالا از بانک استرالیا در سیدنی می‌گوید: تصویر گسترده نشان‌دهنده اقتصاد ضعیف بین‌المللی است. فکر می‌کنم افزایش قیمت نفت کمی زود هنگام بود. وی گفت پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت طی فصل دوم به محدوده ۴۰ دلار سقوط کند. سرمایه‌گذاران در بخش نفت به گزارش بسیار بد مشاغل آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، اهمیت ندادند. این گزارش نشان داد در ماه مارس نرخ بی‌کاری به بالاترین میزان خود طی ۲۵ سال گذشته یعنی رقم ۵/۸‌درصد رسیده است. در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه مه به ۵۰/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۴۳/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه مه به ۷۳/۳‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۲۸/۵۲‌دلار در هر بشکه معامله شد.