گروه بین‌الملل- روز جمعه قیمت نفت به بیش از ۵۲ دلار در هر بشکه رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مه به ۴۳/۵۲ دلار در هر بشکه رسید. روز پنج شنبه ارزش قراردادها با ۲۵/۴ دلار افزایش به ۶۴/۵۲ دلار رسیده بود. قیمت نفت نسبت به رقم کمتر از ۳۵ دلار در هر بشکه شش هفته قبل افزایش یافته است. زیرا اعتماد سرمایه‌گذاران در این مورد که رکود اقتصادی آمریکا ممکن است پایان یابد، بیشتر شده است. قیمت نفت خام افزایش در بازار سهام را منعکس کرده است. شاخص میانگین صنعتی داوجونز طی ماه گذشته بیش از ۲۰‌درصد رشد کرده است.

سرمایه‌گذاران به شواهد مبنی بر افزایش میزان ذخایر نفت آمریکا به بالاترین حد طی ۱۶ سال گذشته اهمیت ندادند.

روز چهارشنبه اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد در هفته منتهی به ۲۷ مارس میزان ذخایر نفت تا ۸/۲‌میلیون بشکه یا ۸/۰‌درصد افزایش یافته است. میزان ذخایر نفت آمریکا از جولای سال ۱۹۹۳ به این اندازه نبوده است و مقدار کنونی ۵/۱۵‌درصد بیشتر از مقدار سال قبل است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه مه به ۴۶/۱ دلاردر هر گالن رسید. نفت کوره ۴۳/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه مه به ۷۹/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۴۸/۵۲ دلار در هر بشکه معامله شد.