ایرنا- مشاور امنیتی نخست‌وزیر پاکستان احتمال دخالت عوامل خارجی درحمله به اعضای تیم ملی کریکت سریلانکا را رد نکرد. اتوبوس حامل اعضای تیم ملی کریکت سریلانکا صبح روز سه‌شنبه در مسیر حرکت از «هتل پرل کانتیننتال تا ورزشگاه قذافی» لاهور پاکستان ازسوی افراد ناشناس هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. در پی این حمله هشت تن از جمله چهار نیروی پلیس کشته و شش تن از بازیکنان تیم ملی کریکت سریلانکا نیز زخمی شدند.

تیم ملی کریکت سریلانکا در سال ۲۰۰۲ میلادی نیز در کراچی هدف حمله قرار گرفته بود.

رحمان ملک در جمع خبرنگاران ضمن اعلام اینکه گزارش حمله تروریستی به تیم کریکت سریلانکا تا ۴۸ ساعت آینده ارائه خواهد شد، افزود: نیروهای امنیتی این کشور شماری از افراد مشکوک در ارتباط با این حمله را بازداشت کرده‌اند. سامانه‌های خبری جیو و دان پاکستان همچنین عصر سه شنبه از بازداشت۱۲ مظنون خبر داده بودند. همزمان با وقوع حمله مسلحانه علیه اعضای تیم ملی کریکت سریلانکا، پلیس لاهور از خنثی شدن بمب‌های جاسازی شده در دو دستگاه خودرو و کشف انبار سلاح در لاهور خبر داد.

به گفته مقام‌های امنیتی یکی از بمب‌ها در «لیبرتی اسکوئر» محل حمله به تیم ملی کریکت سریلانکا و دیگری در پارکینگ عمومی نزدیک این ورزشگاه کشف شده است.

سید ندیم مقام ارشد پلیس لاهور در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: ماموران ابتدا بمبی که در خودروی هیوندا سفید جاسازی شده بود را خنثی کردند. وی اظهار داشت :با مطلع شدن از وجود خودروی بمب‌گذاری شده در پارکینگ عمومی نزدیک ورزشگاه کریکت لاهور، ماموران پلیس بمب دوم را نیز خنثی کردند. سامانه خبری نیوز در همین ارتباط نوشت: پلیس پاکستان در خصوص حملات مشابه «حملات بمبئی» اطلاع محرمانه به دست آورده و شب گذشته برای جلوگیری از وقوع حمله تروریستی، تدابیر امنیتی خود در اطراف ساختمان‌های دولتی را تشدید کرده بود. گفتنی است هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. محافل سیاسی در اسلام‌آباد حمله لاهور را پاسخ به حملات بمبئی می‌دانند.