ایسنا - رییس‌جمهوری کوبا به طور ناگهانی برخی از قدرتمندترین مقامات کوبا را عزل و بزرگ‌ترین ترمیم دولت را از زمان در دست گرفتن قدرت از فیدل کاسترو در سال گذشته انجام داد. بدین ترتیب برخی از وفاداران فیدل کاسترو رهبر مریض احوال سابق کوبا از جمله وزیر امور خارجه کهنه کار این کشور جای خود را به افراد نزدیک‌تر به رائول کاسترو، رییس‌جمهوری کوبا دادند. در واکنش به درخواست رائول کاسترو برای ساختار «فشرده‌تر و کارآمدتر» بروکراسی کمونیستی گسترده که بر تمام فعالیت‌های عمومی در کوبا نظارت دارد، چند وزارتخانه با هم ادغام شدند. خبر این ترمیم کابینه که گسترده‌ترین مورد طی سال‌های اخیر است، به طور ناگهانی و در انتهای بخش خبری میان روزی و پس از اخبار ورزشی و اعلام شرایط جوی به طور ناگهانی از تلویزیون کوبا پخش شد.

از بین برجسته‌ترین مقامات عزل شده می‌توان به فیلیپ پرز روکه، وزیر امور خارجه اشاره کرد که جوان‌ترین فرد در بین رهبران بلند پایه کوبا است و از وی به عنوان گزینه احتمالی ریاست‌جمهوری در آینده یاد شده است.

پرز روکه ۴۳ ساله قبل از رفتن به وزارت امور خارجه، تقریبا یک دهه قبل منشی شخصی فیدل کاسترو بود.

فیل پیترز، متخصص امور کوبا در موسسه لکسینگتون در واشنگتن گفت: او فردی بود که به فیدل کاسترو بسیار نزدیک بود و از طریق خدمت مستقیم برای فیدل کاسترو رشد کرد.