گروه بین‌الملل- پس از آنکه اخبار بد اقتصادی آمریکا و سقوط بازارهای بورس موجب کاهش شدید قیمت نفت در روز دوشنبه شد، روز سه‌شنبه بهای نفت به حدود ۴۱‌دلار در هر بشکه رسید. روز سه‌شنبه در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، قیمت نفت خام برای تحویل در ماه آوریل به ۸۶/۴۰‌دلار در هر بشکه رسید. در پایان روز معاملاتی دوشنبه، قیمت نفت ۶۱/۴ دلار یا ۱۰‌درصد کاهش یافت و به بشکه‌ای ۱۵/۴۰ دلار رسید.علت این کاهش شدید این بود که شرکت بیمه امریکن اینترنشنال گروپ (ای‌آی‌جی) زیان ۷/۶۱‌میلیارد دلاری را در فصل چهارم گزارش داد. این بیشترین زیان فصلی در تاریخ شرکت‌های آمریکا بود.

روز دوشنبه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد دستمزدهای بخش خصوصی که مولفه اصلی درآمدها است، برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت. این امر نشان‌دهنده اخراج‌های گسترده طی ماه‌های اخیر است.موسسه مدیریت عرضه نیز اعلام کرد درماه فوریه بخش تولیدی آمریکا برای سیزدهمین ماه متوالی کاهش یافته است. بهای نفت از ماه دسامبر تاکنون نزدیک به ۴۰ دلار معامله شده است ونسبت به بالاترین میزان خود یعنی

رقم ۱۴۷ دلار، بیش از ۷۰‌درصد کاهش یافته است. در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت بنزین برای تحویل در ماه آوریل به ۲۹/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۱۶/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه آوریل به ۲۰/۴‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید.در لندن، نفت خام برنت ۲۹/۴۳‌دلار در هر بشکه معامله شد.