ایرنا- «سازمان بین‌المللی کار» دیروز، چهارشنبه اعلام کرد که بحران اقتصادی جهانی احتمالا موجب بیکار شدن هفت‌میلیون و ۲۰۰‌هزار نفر دیگر در سال جاری میلادی در آسیا خواهد شد. سازمان بین‌المللی کار در گزارشی در‌باره تبعات بحران اقتصادی جهانی بر قاره آسیا، پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری میلادی، شمار بیکاران این قاره که سال‌های اخیر شاهد شکوفایی اقتصادی بوده است و در عین حال یک سوم جمعیت آن در آستانه خط فقر دارند، به ۹۷میلیون نفر و در بدترین حالت به ۱۱۳میلیون نفر خواهد رسید که در این صورت‌، ۳/۲۲میلیون نفر بیشتر از سال قبل خواهد بود. براساس این گزارش، نرخ بیکاری در آسیا که در سال گذشته میلادی برابر با ۸/۴درصد بود، در سال جاری به ۱/۵درصد می‌رسد. طبق اعلام این نهاد وابسته به سازمان ملل‌، جذب نیروی روبه افزایش کار در سال جاری و آینده مستلزم ایجاد ۵۱میلیون فرصت شغلی است و هند‌، چین و اندونزی هر یک به ترتیب به ایجاد ۳/۲۰‌میلیون‌، ۹/۱۰‌میلیون و ۶/۳‌میلیون فرصت شغلی نیاز دارند.

پاکستان، کامبوج و فیلیپین از کشورهایی هستند که به ترتیب با ۱/۶درصد، ۹/۴درصد و ۹/۴درصد، احتمالا بیشترین نرخ افزایش نیروی کاری را تا سال ۲۰۱۰میلادی دارند.

سازمان بین‌المللی کار مستقر در ژنو در گزارش خود افزود که براساس پیش‌بینی‌های بانک جهانی، وجوه ارسالی از سوی کارگران مهاجر آسیایی که بخش قابل توجهی از رشد ناخالص داخلی برخی از کشورهای آسیایی همچون نپال، بنگلادش و فیلیپین را تشکیل می‌دهد، در سال ۲۰۰۹ کاهش می‌یابد.