گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه قیمت نفت به کمتر از ۳۵دلار در هر بشکه رسید، زیرا نشانه‌های بیشتری از عمیق شدن رکود اقتصادی در آمریکا موجب نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تقاضا برای نفت شد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، بهای نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه مارس به ۴۸/۳۴دلار در هر بشکه رسید. روز سه‌شنبه نفت با ۵۸/۲دلار کاهش، ۹۳/۳۴دلار در هر بشکه معامله شد. سرمایه‌گذاران تردید داشتند که برنامه محرک اقتصادی ۷۸۷میلیارد دلاری که روز سه‌شنبه توسط اوباما امضا شد، برای خارج کردن آمریکا از رکود اقتصادی کافی باشد.

روز سه‌شنبه شرکت‌های خودروسازی جنرال موتورز و کرایسلر از دولت تقاضای کمک ۱۴میلیارد دلاری کردند. شرکت جنرال موتورز یک برنامه نجات ارائه کرد که در آن خواستار کاهش ۴۷۰۰۰شغل در سراسر جهان شده بود. شرکت کرایسلر نیز اعلام کرد ۳۰۰۰شغل دیگر را کاهش خواهد داد.

اثر رکود اقتصادی آمریکا در سراسر جهان منعکس شده است. روز سه‌شنبه سنگاپور اعلام کرد صادرات غیرنفتی این کشور در ماه ژانویه نسبت به سال قبل ۳۵درصد کاهش یافته است و فروش به آمریکا ۵۰درصد سقوط کرده است. اوپک تلاش کرده است با کاهش عرضه، قیمت نفت را افزایش دهد و رهبران این سازمان اعلام کرده‌اند در نشست ماه آینده خود، تولید را دوباره کاهش خواهند داد. در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت فروش آینده بنزین به ۱۰/۱دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۱۷/۱دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه مارس به ۱۵/۴دلار در هر ۱۰۰۰پای مکعب رسید. در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس ۵۵/۴۰دلار در هر بشکه معامله شد.