ایسنا- وزیر امور خارجه آمریکا دیروز (سه‌شنبه) پس از بازدید از یک معبد ژاپنی در اولین روز سفر دوره‌ای‌اش به آسیا، متعهد شد تا در اجرای سیاست خارجی آمریکا تعادل و هماهنگی بیشتری را به اجرا بگذارد. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه‌ آمریکا، با اشاره به تاکید دولت جورج بوش رییس‌جمهوری سابق آمریکا بر قدرت نظامی، به جمعیت حاضر در سفارت آمریکا در توکیو گفت که دولت باراک اوباما به دنبال ایجاد تعادل بین دفاع، دیپلماسی و توسعه است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق گرفتار هستند، وزیر امور خارجه آمریکا خواستار ترکیب هوشمندانه‌ «قدرت هوشمندانه» با «قدرت نظامی» شد.

وی در اولین سفر خارجی خود به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: ما درباره‌ سه چیز صحبت می‌کنیم دفاع، دیپلماسی و توسعه. وزیر امور خارجه آمریکا افزود: ما معتقدیم این سه اصل با هم مرتبطند، اگر یکی از آنها نسبت به دو تای دیگر نامتناسب باشد، سیاست‌های ما و نقش ما در جهان از تعادل خارج می‌شود. هیلاری کلینتون دیروز پس از بازدید از معبد شینتو گفت:‌ ما باید ایجاد تعادل و هماهنگی بیشتر را بررسی کنیم.

ما با دوستان و متحدانمان رابطه برقرار خواهیم کرد. وی در جمع دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر کارکنان دولت و کارمندان ژاپنی و خانواده‌هایشان گفت: ما تصمیم داریم که بشنویم، ولی همچنین قصد داریم که خواستار همکاری بیشتر برای فائق آمدن بر مشکلاتی که هیچکدام از ما به تنهایی نمی‌تواند آنها را حل کند، شویم.