جهنم در استرالیا

گروه بین‌الملل- مقامات استرالیا به دنبال پاسخی برای مرگبارترین حادثه آتش‌سوزی جنگل‌ها در تاریخ کشورشان هستند. آنها روز سه‌شنبه اعلام کردند در حال بررسی سیاست‌هایی هستند که براساس آن شهروندان خودشان تصمیم‌ بگیرند که آیا خانه‌هایشان را ترک کنند یا خیر. یک مقام دولت استرالیا اعلام کرد که آمار کشته شدگان از ۲۰۰نفر تجاوز خواهد کرد. مقامات استرالیا از میزان آماده بودن و عملکرد خود در برابر آتشی که در تعطیلات آخر هفته گذشته بدون نظارت در جنوب شرقی استرالیا رها شد، دفاع می‌کنند. آنها در دفاع از خود می‌گویند شرایط جوی چنان بد بود که تقریبا اجتناب از بخشی از حادثه غیرممکن بود. آمار قربانیان تاکنون به طور رسمی ۱۸۱نفر اعلام شده است. اما همه مقامات بر این نکته اتفاق نظر دارند که سیاست‌های کنونی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا از بروز مجدد فاجعه‌ای مشابه جلوگیری شود. گروه‌هایی که برای امدادرسانی به داخل شهرها اعزام می‌شوند با اجساد سوخته قربانیان در کنار جاده‌ها و داخل خودرو مواجه می‌شوند.

سرعت باد ۶۰ متر بر ساعت است و این موجب گسترش خشکی و حرارت می‌شود.عصر روز سه‌شنبه نخست وزیر ایالت ویکتوریا، جان برومبای اعلام کرد که اجساد ۵۰ تن از افراد شناسایی نشده دیگر که در آمار مورد شمارش قرارنگرفته بودند کشف شده است.

او گفت: «این عدد قابل توجهی است که آمار کشته‌شدگان را متجاوز از ۲۰۰ نفر خواهد کرد.»تردیدها در مورد اینکه برخی از ۴۰۰ نقطه آتش گرفته براثر آتش افکنی‌های عمدی به وجود آمده است پلیس را برآن داشت که برخی از شهرهای فاجعه‌زده را صحنه جرم

اعلام کند.دستیار پلیس، دانی مولونی که روز سه‌شنبه به عنوان رییس نیروهای بازرس آتش‌سوزی‌ها انتخاب شد،‌گفت: مقامات آماده‌اند که یک مظنون در مورد یکی از آتش‌سوزی‌ها را که منجر به کشته‌شدن ۲۱ نفر شد معرفی کنند. آتش در نزدیکی ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا با ۴میلیون نفر جمعیت، بیش از ۷۵۰خانه را ویران کرد و ۵۰۰۰نفر را بی‌خانمان گذارد و ۲۸۵۰کیلومتر مربع را سوزاند و با خاک یکسان کرد. سه روز از آغاز آتش‌سوزی می‌گذرد و نیروهای اطفای حریق کنترل آن را غیرممکن اعلام کرده‌اند.