گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۴۰دلار رسید. زیرا سرمایه‌گذاران به برنامه محرک اقتصادی آمریکا به عنوان عامل احتمالی تقویت تقاضا برای نفت، نگاه کردند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، قیمت نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه مارس به ۹۸/۳۹دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت در روز دوشنبه با ۶۱سنت کاهش به ۵۶/۳۹دلار در هر بشکه رسید.

روز دوشنبه سنای آمریکا در یک رای آزمایشی کلیدی، برنامه ۸۳۸میلیارد دلاری محرک اقتصادی را تصویب کرد و تصویب نهایی این برنامه را به روز سه‌شنبه موکول کرد. این برنامه پس از تصویب باید با بسته ۸۱۹میلیارد دلاری مجلس نمایندگان تطبیق داده شود.

تیموتی گیتز، وزیر خزانه‌داری آمریکا قوانینی را برای بودجه ۳۵۰میلیارد دلاری نجات بخش مالی و مالکانی که خانه‌هایشان ضبط شده است، طرح کرد.

بازار نفت به سخنان روز دوشنبه دبیر کل اوپک، عبدالله البدری توجه نکرد. او گفت: این سازمان به علت کاهش قیمت نفت، ۳۵ پروژه از ۱۵۰ پروژه جدید نفت و گاز را به تعویق خواهد انداخت. او همچنین گفت: کشورهای عضو اوپک ۸۰درصد از ۲/۴میلیون بشکه در روز کاهش را اعمال کرده‌اند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت فروش آینده بنزین به ۲۶/۱دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۳۶/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه مارس به ۷۸/۴دلار در هر ۱۰۰۰پای مکعب رسید.

در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس ۴۲/۴۶دلار در هر بشکه معامله شد.