گروه بین‌الملل- روز دوشنبه نگرانی در وال‌استریت بر دو مورد متمرکز شده بود: طرح محرک اقتصادی که در برابر سنا قرار دارد و برنامه احتمالی کمک بیشتر به بانک‌های آمریکا، در این میان آمار منفی اقتصادی و خبر اخراج‌های بیشتر موجب ادامه یافتن فضای تیره و تار در بازار سهام شد. فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای میسیز موجب نگرانی سرمایه‌گذاران شد. این فروشگاه اعلام کرد قصد دارد ۷۰۰۰ شغل را کاهش دهد یا حدود ۴درصد از نیروی کار خود را اخراج کند و این فروشگاه همچنین اعلام کرد که سود سهام خود را کاهش خواهد داد. اوباما رییس‌جمهوری آمریکا به کنگره متوسل شد و گفت: «اختلافات بسیار جزئی» در مورد برنامه محرک اقتصادی نباید تصویب آن را به تاخیر بیندازد. بسته محرک اقتصادی که هفته گذشته بدون رای جمهوری‌خواهان تصویب شد، اکنون برای بررسی در سنا است. قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه می‌گویند این برنامه بسیار پرهزینه است و کاهش مالیات به میزان کافی در آن گنجانده نشده است. بی‌ثباتی روز دوشنبه بر کل وال‌استریت تاثیر گذاشت. اما ارزش سهام بخشی تکنولوژی با افزایش روبه‌رو شد.

شاخص نسدک کامپوزیت ۰۱/۱۸ واحد یا ۲۲/۱درصد افزایش یافت و به ۴۳/۱۴۹۴ واحد رسید.

ارزش سهام شرکت مایکروسافت ۷۳ سنت یا ۳/۴درصد افزایش یافت و به ۸۳/۱۷دلار رسید و ارزش سهام اینتل با ۷۳سنت یا ۷/۵درصد افزایش به ۶۳/۱۳دلار رسید.

با کاهش ارزش سهام شرکت‌های صنعتی، انرژی و مالی شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۰۳/۶۴ واحد یا ۸۰/۰درصد سقوط کرد و به ۸۳/۷۹۳۶ واحد رسید. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۴۴/۰واحد یا ۰۵/۰درصد کاهش یافت و به ۴۴/۸۲۵ واحد رسید. موسسه مدیریت عرضه آمریکا اعلام کرد طی ماه ژانویه فعالیت تولیدی نسبت به کمترین سطح خود بهبود یافته، اما با گسترش رکود اقتصادی در جهان برای دوازدهمین ماه متوالی سقوط کرده است، این امر موجب سقوط شاخص‌ها شد. روز سه‌شنبه بورس‌ها در ابتدای روز افزایش یافتند اما این افزایش تعدیل شد، زیرا خوش‌بینی به اقدام محرک اقتصادی در ژاپن و استرالیا، موجب نگرانی در مورد اقتصاد جهان شد.

بانک ژاپن اعلام کرد یک تریلیون ین (۲/۱۱میلیارد دلار) از سهام موسسات مالی را خریداری می‌کند تا آنها را از در معرض بازارهای بی ثبات قرار گرفتن حفظ کند. رهبران استرالیا نیز یک بسته محرک اقتصادی ۴۲میلیارد دلار استرالیا (۲۶میلیارد دلار) به منظور کمک به اقتصاد این کشور ارائه کردند.

شاخص میانگین نیکی ۲۲۵، ۴۷/۴۸ واحد یا ۶/۰درصد کاهش یافت و به ۵۱/۷۸۲۵واحد رسید. شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۶/۰درصد افزایش یافت و به ۹۸/۱۲۹۴۰واحد رسید و شاخص کاسپی کره جنوبی با ۴/۱درصد افزایش به ۲۰/۱۱۶۳واحد رسید و شاخص اصلی استرالیا نیز با ۳/۰درصد افزایش روبه‌رو شد.

بورس‌های هند، چین، سنگاپور و تایوان نیز رشد کردند.