بررسی برنامه محرک اقتصادی در سنا

گروه بین‌الملل- سنای آمریکا بسته ۸۱۹میلیارد دلاری محرک اقتصادی اوباما را بررسی خواهد کرد. این لایحه به سادگی اما بدون حمایت حتی یک جمهوری‌خواه توسط مجلس نمایندگان تصویب شد. اوباما می‌خواهد به منظور حفظ یا ایجاد ۴میلیون شغل این برنامه به سرعت تحقق یابد، اما جمهوری‌خواهان اصرار می‌کنند این برنامه باید شامل کاهش بیشتر مالیات و هزینه‌های کمتر باشد. یک عامل پیچیده برای سنا شرطی از این برنامه است که ممکن است باعث شود اثرات حداقل مالیات بر طبقه متوسط تضعیف گردد و میلیاردها دلار به هزینه کلی این برنامه محرک اقتصادی اضافه شود.

نشست بانک مرکزی اروپا

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه ۵فوریه تشکیل جلسه خواهد داد، اما پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تغییر ندهد و رقم ۲درصد را حفظ کند. برخلاف فدرال رزرو آمریکا که نرخ بهره را نزدیک به صفر رسانده است، بانک مرکزی اروپا هنوز فضا برای مانور دادن دارد.

ناظران، کاهش نرخ بهره را برای نشست ماه مارس این بانک پیش‌بینی می‌کنند. بانک انگلستان نیز روز پنجشنبه تشکیل جلسه خواهد داد، اما این بانک احتمالا دوباره نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

کنفرانس امنیتی مونیخ

کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ برای اوباما فرصتی فراهم خواهد کرد تا سیاست خارجی خود را به طور واقعی بیازماید.

جو بایدن معاون ریاست‌جمهوری آمریکا اولین سفر خارجی خود را آغاز خواهد کرد تا در این کنفرانس به نیکولا سارکوزی، آنگلا مرکل و دیگر سران کشورها و متخصصان دفاعی

و امنیتی بپیوندد و درباره آینده ناتو و گسترش فعالیت‌های هسته‌ای بحث کنند. این کنفرانس روز جمعه ششم فوریه آغاز می‌شود.

رسیدگی به جرایم مادوف

روز چهارشنبه چهارم فوریه بررسی پرونده برنارد مادوف در مورد جرائمی که انجام داده است از سر گرفته می‌شود. این کارشناس امور مالی متهم است که یک برنامه‌ سرمایه‌گذاری کلاهبرداری را طراحی کرده است، در این کلاهبرداری، سرمایه‌گذاران ۵۰میلیارد دلار از دست داده‌اند.

منبع: اکونومیست