فارس- روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به افزایش قیمت نفت و رشد شاخص‌ها پس از روی کار آمدن اوباما نوشت: امیدواری‌ها نسبت به طرح نجات افزایش یافت. روزنامه فایننشال تایمز تیتر یک خود را به طرح نجات اوباما برای حل بحران اقتصادی در این کشور اختصاص داده و نوشته است: امیدواری‌ها نسبت به طرح نجات و حل بحران اقتصادی جهان افزایش یافت. دیگر تیترهای صفحه اینترنتی این روزنامه عبارتند از: واکنش چین به اظهارات رنمینبی، مک دونالد رکود را نادیده می‌گیرد، فیتزر به خرید ویث نزدیک می‌شود، سود جی ئی با ۴۳‌درصد کاهش به ۹/۳‌میلیارد دلار رسید، ثروتمندان همچنان خواستار مالکیت بر روزنامه‌ها هستند، اطلاعات تیره و تار به بازارها ضربه زد، فشارها بر لوئیس در بوفا، ۱۱۰۰ فرصت شغلی در هارلی دیویدسون از دست می‌رود و چرا ین همچنان بهشت سرمایه‌گذاران است.

سرمقاله اصلی این روزنامه نیز به آغاز دوران ریاست‌جمهوری اوباما اختصاص داشته است. در این سرمقاله با عنوان «نخستین گام‌های محکم اوباما» به تصمیمات وی برای بستن گوانتانامو طی یک ماه آینده و ممنوعیت شکنجه در زندان‌های سیا اشاره شده و چنین عنوان شده است که اقدامات وی امیدوار کننده بوده است.

هفته نامه میس در شماره جدید خود به این موضوعات پرداخته است: اثرات بحران سیاسی در کویت بر صنعت نفت، تصمیم عربستان برای کاهش تولید خود به زیر سطح سهمیه خود در اوپک، تصویب بودجه ۲۰۰۹ الجزایر بر پایه نفت ۳۷ دلاری و کاهش ارزش سهام. این مجله همچنین در بخش نظر خود به استعفای عبدالله جمعه رییس شرکت نفتی آرامکوی عربستان پرداخته و این موضوع را تحلیل کرده است. نشریه فوربس نیز اخبار زیر را به عنوان خبرهای نخست خود انتخاب کرده است: دولت آمریکا نخستین بانک صد ساله را می‌بندد، بالا گرفتن مذاکرات پفیزر ویث، اوباما و دموکرات‌ها زمان‌بندی برای حل مشکل رهن‌ها دارند، چین: ۹۰‌درصد خانواده‌ها شیر آلوده خریداری کرده اند.