ایسنا- هیلاری کلینتون با کسب اکثریت آرا در سنای آمریکا، به عنوان وزیر امور خارجه دولت اوباما کار خود را آغاز کرد و در مراسمی با حضور همسرش سوگند یاد کرد. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، در این مراسم قول داد که در امر تغییرات آب و هوایی مشارکت فعال داشته و همچنین در روند صلح اعراب و اسرائیل به طور جدی وارد عمل شود و رویکردی تازه با دشمنان آمریکا «نظیر ایران» داشته باشد. سنای آمریکا با ۹۴ رای مثبت و تنها دو رای منفی نامزدی اوباما را برای تصدی پست وزارت خارجه تایید کرد.

جان کری، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، با اعلام رای مثبت خود گفت: اوباما قول داده است که در خصوص تغییرات آب و هوایی به طور جدی عمل کند.

وی همچنین به جنگ‌های ناتمام آمریکا در عراق و افغانستان، روند متوقف شده صلح خاورمیانه، درگیری‌ها در آفریقا و تلاش برای بهبود وجهه آمریکا در خارج از کشور اشاره کرد و این موارد را از اولویت‌های سیاست خارجی نام برد.

هیلاری کلینتون در جلسه استماع خود در کمیته روابط خارجی سنا گفته بود که اوباما هدایت پاسخ هماهنگ جهانی در امر تغییرات آب و هوایی را برعهده خواهد داشت، امری که به گفته کلینتون تهدیدی جدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کلینتون در شهادت‌نامه کتبی خود اعلام کرده است که حاضر به مذاکره با سوریه است. در این شهادت نامه آمده است: به اعتقاد من همکاری مستقیم با سوریه امکان پیشرفت در تغییر عملکرد سوریه را افزایش می‌دهد. وی همچنین تاکید کرده است: جنگ سه هفته‌ای اسرائیل در نوار غزه، عزم من و اوباما را برای یافتن یک معاهده صلح پایدار و منطقی جزم کرده است.

کلینتون قول داده است که تلاش‌های بسیار جدی علیه نقش کره شمالی در تولید و تکثیر سلاح‌های هسته‌‌ای داشته باشد، اما تاکید کرد که اقدامات کاندولیزا رایس، وزیرخارجه سابق را در گفت‌وگو برای خلع سلاح هسته‌‌ای کره شمالی ادامه خواهد داد.