گروه بین‌الملل- وال‌استریت دوباره در برابر این واقعیت ناامیدکننده به زانو درآمد که رکود اقتصادی بر اقتصاد آمریکا خسارات سنگینی وارد می‌کند. روز پنج‌شنبه وال‌استریت با کاهش شدید روبه‌رو شد. علت این امر اخبار بد در مورد درآمدها و افزایش نگرانی‌ها در مورد صنعت بانکداری بود. شاخص‌های عمده که در دو روز اول هفته سقوط کردند و دوباره افزایش یافتند طی روز جمعه نیز دچار نوسان شدند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲۷۱ واحد سقوط کرد و پس از چندبار نوسان سرانجام با ۱۰۵ واحد کاهش بسته شد. روز پنج‌شنبه شرکت مایکروسافت فضای بازار سهام را تعیین کرد و نشان داد که قبل از ظهور بهبود اقتصادی مشکلات بیشتری در راه است. این شرکت با انتشار زودهنگام گزارش درآمدی فصل دوم مالی خود سرمایه‌گذاران را شگفت‌زده کرد. این گزارش خوشایند نبود. این غول نرم‌افزاری کاهش یازده درصدی سود را گزارش داد و اعلام کرد طی ۱۸ ماه آینده ۵۰۰۰ شغل را کاهش خواهد داد. سرمایه‌گذاران هنوز در مورد شرکت‌های مالی نگران هستند و روز پنج‌شنبه سهام بسیاری از بانک‌ها دوباره کاهش یافت. گزارشات مالی فصلی، کاهش بسیار سود و زیان وام را نشان داد و این امر سرمایه‌گذاران را نگران کرده است که بحران مالی پایان نخواهد یافت و تلاش دولت برای حمایت از بانک‌ها به منظور جلوگیری از یک ورشکستگی عمده کافی نخواهد بود.

اخبار بد اقتصادی دیگر از جمله افزایش تعداد تقاضا برای حقوق بیکاری و کاهش شدید فعالیت‌های ساخت و ساز در بخش مسکن به نگرانی‌های روز پنج‌شنبه افزود. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳۰/۱۰۵ واحد یا ۲۸/۱درصد سقوط کرد و به ۸۰/۸۱۲۲ واحد رسید. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۷۴/۱۲ واحد یا ۵۲/۱درصد کاهش یافت و به ۵۰/۸۲۷ واحد رسید. پس از اخبار مربوط به شرکت مایکروسافت، شاخص نسدک کامپوزیت که مربوط به تکنولوژی است ۵۸/۴۱ واحد یا ۷۶/۲درصد سقوط کرد و به ۴۹/۱۴۶۵ واحد رسید.

شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است با ۹۱/۱۳ واحد یا ۰۵/۳درصد کاهش به ۸۵/۴۴۲ واحد رسید.روز جمعه تحت تاثیر نتایج ضعیف بخش تکنولوژی، بورس‌های آسیا ۲درصد سقوط کردند. شرکت سامسونگ الکترونیکس روز جمعه اولین زیان فصلی خود را گزارش داد. شاخص میانگین نیکی ژاپن با ۸/۳درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود طی دو ماه اخیر رسید. ارزش سهام شرکت سونی ۷درصد کاهش یافت. زیرا این شرکت روز پنج‌شنبه اعلام کرد رکورد زیان ۹/۲میلیارد دلاری را ثبت خواهد کرد. شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ تنها ۲/۰درصد کاهش یافت. در استرالیا شاخص ای‌اس‌اکس ۲۰۰ استاندارد اندپورز ۴درصد کاهش یافت. علت این کاهش سقوط ارزش سهام بانک‌ها و بخش معدن بود. کندی رشد اقتصادی در چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مواد خام، برای تولیدکنندگان کالا مخرب بوده است.