گروه بین‌الملل- سه‌شنبه شب قیمت نفت افزایش یافت و به ۸۴/۴۰ دلار در هر بشکه رسید، اما روز چهارشنبه قیمت نفت ۱۲ سنت کاهش یافت و به کمتر از ۴۱ دلار در هر بشکه رسید، زیرا اخبار بد اقتصادی نشان‌دهنده کاهش تقاضا برای نفت‌خام بود. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، قیمت نفت‌خام سبک شیرین برای تحویل در ماه مارس کاهش یافت و به ۷۲/۴۰ دلار رسید. ارزش قراردادها نیز کاهش یافت و به ۸۴/۴۰ دلار رسید.

ارزش قراردادهای ماه فوریه که روز سه‌شنبه منتفی شد، با ۲۳/۲ دلار افزایش به ۷۴/۳۸ دلار در هر بشکه رسید.

اخبار بد در مورد بخش بانکداری سرمایه‌گذاران را نگران کرد که رکود اقتصادی عمیق، تقاضا برای نفت را بیشتر کاهش خواهد داد. روز سه‌شنبه بانک رویال اسکاتلند اعلام کرد زیان این بانک در سال ۲۰۰۸، ۴۱ میلیارد دلار خواهد بود. این بزرگترین زیان یک شرکت بریتانیایی خواهد بود.وخیم‌تر شدن چشم‌انداز اقتصادی جهان بدین معنی است که پیش‌بینی در مورد تقاضا برای نفت کاهش خواهد یافت.

روز جمعه آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود را در مورد تقاضای جهانی برای نفت یک‌میلیون بشکه در روز کاهش داد و به ۳/۸۵میلیون رساند. آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد انتظار دارد در سال ۲۰۰۹ تقاضای جهانی برای نفت ۶/۰درصد کاهش یابد.در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت فروش آینده بنزین به ۱۵/۱ دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۳۹/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه فوریه به ۶۵/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید.

در لندن، نفت‌خام برنت برای تحویل در ماه مارس ۳۵/۴۳ دلار در هر بشکه معامله شد.