ایسنا- مجمع عمومی سازمان ملل با انتشار قطعنامه‌ای بر توقف فوری و دایم حملات در نوار غزه و عقب‌نشینی گسترده و کامل نیروهای اسراییلی از این منطقه تاکید کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل در دومین نشست فوق‌العاده خود که عصر جمعه برگزار شد، خواستار احترام غیرمشروط به قطعنامه ۱۸۶۰ شورای امنیت و برقراری آتش بس دایم و فوری شد. در بیانیه مجمع عمومی سازمان ملل تاکید شده است که اسراییل باید کاملا خود را به عقب‌نشینی گسترده نیروهایش از نوار غزه و توزیع کمک‌های بشر دوستانه در سراسر نوار غزه بدون هیچ گونه مانع تراشی ملزم کند.

مجمع عمومی سازمان ملل با حمایت ۱۴۲ کشور و مخالفت ۳ کشور از جمله آمریکا و اسراییل و عدم رای ۸ کشور از جمله سوریه، ایران و ونزوئلا که خواستار بررسی بیشتر و جدی‌تر قطعنامه‌ و احترام کامل به قطعنامه ۱۸۶۰ بودند، این بیانیه را تصویب کرد.

ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از این موضع‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر کرد.

انریک ایو، سخنگوی رییس مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با الجزیره گفت: این بیانیه ارزش زیادی دارد و اگر اسراییل به آن ملزم نباشد این مساله ضربه‌ای به قطعنامه ۱۸۶۰ است.

ایو تاکید کرد: مجمع عمومی سازمان ملل نماینده جامعه جهانی است و باید گام‌هایی در جهت حمایت کشورهای عضو خود

اتخاذ کند.

نماینده انگلیس در سازمان ملل ضمن اعلام حمایت کشورش از قطعنامه ۱۸۶۰ شورای امنیت گفت که لندن حامی طرح مصر برای دستیابی به آتش‌بس در غزه است.

رادیو سوای آمریکا در ادامه به نقل از وی آورده است: باید تلاش‌ها برای بهبود اوضاع امنیتی و توقف قاچاق سلاح به نوار غزه و گشودن گذرگاه‌های مرزی ادامه یابد.

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مجمع خواهان عدم مانع تراشی در ایجاد راه‌حل مناسب جهت توقف حملات است.