گروه بین‌الملل - از شنبه شب پاکستان صحنه سه آشوب خونین مجزا شد.

در اولین درگیری نیروهای طالبان و القاعده شنبه شب در مناطق قبیله‌ای پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان به نیروهای امنیتی این کشور حمله کردند و تعدادی از آنها را کشتند. در این درگیری تعداد شبه نظامیان بالغ بر صدها نفر بود. این نیروها موفق شدند حداقل ۶ تن از نیروهای امنیتی پاکستان را بکشند. مقامات امنیتی پاکستان اعلام کردند در این درگیری حداقل ۴۰ تن از شورشیان نیز کشته شدند. این درگیری که در منطقه قبیله‌ای به نام «مهمند» روی داد چندین ساعت طول کشید. در تحولی دیگر، درگیری میان عزاداران حسینی و شبه نظامیان طالبان در شهرستان هنگو ادامه یافت و شمار شهدای عزادار حسینی به ۴۳ تن رسید.

افراطیون طالبان در منطقه «اورگزیی ایجنسی» با پایمال کردن حق شیعیان، دولت شریعت اعلام کردند. مقامات نظامی و امنیتی پاکستان پس از اعلام حکومت نظامی در شهرستان هنگو به شیعیان اجازه برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا را ندادند. از سوی دیگر در ایالت سند پاکستان و در پی ادامه درگیری میان عزاداران حسینی و گروهک تروریستی موسوم به سپاه صحابه، این گروهک در اقدامی تروریستی صبح دیروز یک حسینیه شیعیان را به آتش کشید.

تروریست‌های صحابه پیش از آن، بازار و فروشگاه‌های شهرستان میرپور خاص را با زور مجبور به تعطیلی کردند. درپی این رویداد نیروی انتظامی در نقاط مهم شهرستان گشت‌زنی می‌کند و تاکنون چندین فرد ناشناس به اتهام شورش و درگیری دستگیر شده‌اند.