گروه بین‌الملل - روز جمعه وال استریت سال ۲۰۰۹ را با یک افزایش بزرگ آغاز کرد. زیرا سرمایه‌گذاران گزارش ناامید کننده بخش تولید را نادیده گرفتند. این امر موجب شد شاخص میانگین صنعتی داوجونز بیش از ۲۵۰ واحد افزایش یابد و برای اولین بار طی دو ماه به بیش از ۹۰۰۰ واحد برسد. طی هفته گذشته همه شاخص‌ها بیش از شش‌درصد افزایش یافتند.وال استریت از امید بسیاری از تحلیل‌گران به این که این بازار سهام در سال جدید شروع خوبی خواهد داشت، جان گرفت. اما بسیاری از معامله‌گران منتظر بودند ببینند هفته آینده رفتار بازار سهام چگونه خواهد بود.

آنها متوجه این واقعیت شدند که حجم معاملات پس از تعطیلات اندک بود و بنابراین معاملات روز جمعه نمی‌تواند معرف خوبی برای اعتماد بازار باشد.

موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد شاخص فعالیت تولیدی این موسسه در ماه دسامبر به پایین‌ترین سطح خود طی ۲۸ سال گذشته رسیده است. این موسسه اعلام کرد ماه گذشته شاخص تولید از ۲/۳۶ واحد در ماه نوامبر به ۴/۳۲ واحد کاهش یافته است. اقتصاددانان رقم ۵/۳۵ واحد را پیش‌بینی می‌کردند. رقمی زیر ۵۰ واحد نشان دهنده کندی رشد است.

تادلئون، مدیرعامل شرکت کاون اندکو در مورد بیش از حد اهمیت دادن به افزایش روز جمعه هشدار داد و گفت: اولین هفته سال جدید درکی از اعتماد سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۰۹ ارائه می‌دهد.شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳۰/۲۵۸ واحد یا ۹۴/۲درصد افزایش یافت و به ۶۹/۹۰۳۴ واحد رسید. این شاخص هفته گذشته را با ۱/۶درصد افزایش به پایان رساند.

آخرین باری که این شاخص به بیش از ۹۰۰۰ واحد رسید پنجم نوامبر بود که رقم ۲۷/۹۱۳۹ واحد را ثبت کرد.

شاخص داوجونز که از قدیمی‌ترین شاخص‌های بزرگ وال‌استریت است در سال ۲۰۰۸، ۸/۳۳درصد سقوط کرد. این بدترین عملکرد این شاخص از سال ۱۹۳۱ تا کنون بود.

همچون شاخص داوجونز، دیگر شاخص‌ها نیز برای سومین روز متوالی افزایش یافتند. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۵۵/۲۸درصد یا ۱۶/۳درصد افزایش یافت و به ۸۰/۹۳۱ واحد رسید. این بالاترین رقم این شاخص از پنجم نوامبر تاکنون بود. شاخص نسدک کامپوزیت با ۱۸/۵۵واحد یا ۵۰/۳درصد افزایش به ۲۱/۱۶۳۲ واحد رسید.

طی هفته گذشته شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۸/۶درصد و شاخص نسدک کامپوزیت ۷/۶درصد افزایش یافت.

شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۳۹/۶ واحد یا ۲۸/۱درصد رشد کرد و به ۸۴/۵۰۵ واحد رسید.بورس‌های خارج از آمریکا نیز سال جدید را با افزایش آغاز کردند. شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۸۸/۲درصد، شاخص داکس آلمان ۳۹/۳درصد و شاخص سی‌ای‌سی -۴۰ فرانسه ۰۹/۴درصد افزایش یافت. بورس ژاپن به مناسبت تعطیلات بسته بود.