رای کنگره به کمک به خودروسازان

گروه بین‌الملل - کنگره آمریکا به دادن کمک به خودروسازان دارای مشکل رای داد تا آنان را از ورشکستگی نجات دهد.

روسای سه شرکت بزرگ خودروسازی دیترویت به تازگی به واشنگتن رفتند تا ۳۴میلیارد دلار برای حفظ شرکت‌هایشان تقاضا کنند. شرکت‌‌های جنرال موتورز و کرایسلر هشدار داده بودند که بدون پول نقد بیشتر نمی‌توانند سال را به پایان برسانند. احتمالا این پول برای برگرداندن سلامت به شرکت‌های خودروسازی کافی نیست. بنابراین سیاست‌مداران آمریکا باید خود را برای یک ملاقات دیگر با روسای شرکت‌های خودروسازی آماده کنند.

نشست خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی

روز دوشنبه مذاکرات گروه شش جانبه با هدف متقاعد کردن کره شمالی برای رها کردن برنامه هسته‌ای خود در پکن برگزار شد. مذاکره کنندگان از آمریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی و روسیه امیدوار بودند این کشور منزوی را متقاعد کنند در ازای کمک و روابط بهتر با بقیه کشورهای جهان برنامه‌های هسته‌ای خود را متوقف کند.روز شنبه ۱۳ دسامبر نشست دیگری با حضور قدرت‌های منطقه برگزار خواهد شد. نخست‌وزیر چین، ون جیابائو و رییس‌جمهوری کره جنوبی لی میونگ - باک برای شرکت در جلسه سیاسی- اقتصادی تارو آسو نخست وزیر ژاپن به این کشور سفر خواهند کرد.

انتخاب نخست وزیر در تایلند

پس از یک هفته اغتشاش سیاسی در تایلند که در آن مخالفان دولت فرودگاه بانکوک را تصرف کردند و دادگاه به برکناری نخست وزیر رای داد، سیاست‌مداران تایلند هنوز به دنبال یک رهبر جدید هستند. بسیاری از اعضای ائتلاف حاکم نیز توسط دادگاه از کار برکنار شدند.دادگاه تایلند سه حزب سیاسی را به دلیل فریب کاری مالی طی انتخابات گذشته منحل کرد.سیاست‌مداران باقی مانده در هفته آینده به دنبال نخست وزیر جدید خواهند گشت. اما اگر کاندیدای نخست وزیری مورد تایید مخالفان نباشد آنها دوباره به خیابان‌ها خواهند آمد.

گشودن مرزهای سوئیس به روی اتحادیه اروپا

روز جمعه ۱۲ دسامبر سوئیس به اتحادیه اروپا نزدیک‌تر خواهد شد. این کشور قصد دارد مرزهای زمینی خود را به روی مسافران اتحادیه اروپا باز کند. از روز جمعه رانندگان از کشورهای فرانسه، ایتالیا، اتریش و آلمان می‌‌توانند بدون نشان دادن گذرنامه به سوئیس رفت و آمد کنند.