گروه بین‌الملل - وال‌استریت روز جمعه با افزایش روبه‌رو شد، به‌رغم آنکه گزارش دولت نشان داد آمریکا در ماه نوامبر بیش از نیم میلیون شغل را از دست داده است. بازار سهام کاهش ابتدای روز را جبران کرد و به شدت افزایش یافت، زیرا آمار دولتی امیدها را مبنی بر این که واشنگتن دوباره برای کمک به اقتصاد قدم برخواهد داشت را افزایش داد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز حدود ۲۶۰واحد افزایش یافت زیرا حیرت سرمایه‌گذاران در مورد گزارش وزارت کار آمریکا برطرف شد. وزارت کار آمریکا اعلام کرد کارفرمایان ۵۳۳۰۰۰شغل را در ماه نوامبر کاهش دادند. این در حالی است که اقتصاددانان ۳۲۰۰ کاهش شغل را پیش‌بینی کرده بودند. در نهایت آمار وحشتناک مربوط به اشتغال، بازار سهام را که به دلیل موج اخبار بد اقتصادی آسیب دیده است، شگفت‌زده نکرد.

سرمایه‌گذارانی که پس از انتشار ارقام اشتغال سهام خود را فروختند با این فکر که این ارقام احتمالا موجب می‌شود دولت کمک‌های بیشتری برای اقتصاد فراهم کند دوباره نظر خود را در مورد سهام تغییر دادند و آنها را خریدند. آنها همچنین از واکنش آرام بازار سهام به این ارقام، آسوده‌خاطر شدند و معاملات منظم انجام شد و کاهش شدید مشاغل موجب فروش ارزان‌قیمت سهام نشد.کاهش شغل گسترده بود و به بخش تولید، ساخت‌و‌ساز، خرده‌فروشی، بخش مالی و دیگر بخش‌ها آسیب وارد کرد.

روز جمعه علاوه‌بر امید به کمک‌های دولت، قدرت بخش مالی نیز موجب افزایش کلی شاخص‌ها در بازار شد. یک پیش‌بینی نویدبخش از طرف مرکز گروه خدمات مالی هارت‌فورد نگرانی سرمایه‌گذاران را مبنی‌بر اینکه سود شرکت‌های مالی کاهش خواهد یافت، از بین برد.این مرکز پیش‌بینی‌های سود را برای امسال افزایش داد و نگرانی در مورد قدرت ترازنامه‌ها را فرو نشاند.روز جمعه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۸/۲۵۹واحد یا ۰۹/۳درصد افزایش یافت و به ۴۲/۸۶۳۵واحد رسید.

دیگر شاخص‌ها نیز با افزایش روبه‌رو شدند. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۸۵/۳۰واحد یا ۶۵/۳درصد افزایش یافت و به ۰۷/۸۷۶ واحد رسید و شاخص نسدک کامپوزیت ۷۵/۶۳ واحد یا ۴۱/۴درصد رشد کرد و به ۳۱/۱۵۰۹ واحد رسید.

شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است با ۵۶/۲۱واحد یا ۹۱/۴درصد افزایش به ۰۹/۴۶۱ واحد رسید.

از روز دوشنبه تا روز جمعه شاخص داوجونز ۲/۲ درصد، شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۳/۲درصد و شاخص نسدک کامپوزیت ۷/۱درصد کاهش یافت.

پس از پیش‌بینی مرکز هارت‌فورد ارزش سهام شرکت‌های مالی افزایش یافت. ارزش سهام شرکت هارت‌فورد از ۳۸/۷دلار به ۵۹/۱۴دلار افزایش یافت. ارزش سهام شرکت ولز فارگو ۳۶/۲دلار یا ۷/۸درصد افزایش یافت و به ۹۴/۲۹دلار رسید.و ارزش سهام شرکت پرودنشال فایننشال ۳۵/۷دلار یا ۳۵درصد افزایش یافت و به ۵۲/۲۸دلار رسید.