گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه در شرایطی که بیش از آن که اطمینان وجود داشته باشد، تردید حکمفرما بود، وال استریت نسبت به کاهش شدید، روز قبل بهبود یافت. شاخص میانگین صنعتی داوجونز پس از نوسان شدید ۲۷۰ واحد افزایش یافت و همه شاخص‌های عمده نیز بیش از ۳ درصد افزایش یافتند. سرمایه‌گذاران در مورد سخنان آلن مولالی، مدیرعامل فوردموتور نامطمئن بودند. او گفت: این شرکت خودروسازی به اندازه کافی پول نقد دارد تا سال ۲۰۰۹ را پشت‌سر بگذارد و نیازمند کمک دولت نیست.

اما شرکت جنرال موتورز در اواخر روز اعلام کرد، برای ادامه فعالیت خود به ۱۲ میلیارد دلار وام دولتی نیاز دارد. این خبر برای مدتی وال استریت را شوکه کرد، اما شاخص‌ها قبل از پایان روز معاملاتی افزایش یافتند.

بازار سهام همچنین دلگرم شد زیرا شرکت جنرال الکتریک اعلام کرد سود پرداخت خواهد کرد این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود نتایج فصل چهارم درآمد کمتری را نسبت به فصل قبل نشان دهد، این موضوع امیدها را افزایش داد که شرکت‌های آمریکایی بهتر از آنچه وال استریت تصور می‌کند می‌توانند از عهده رکود اقتصادی برآیند.

سرمایه‌گذاران خبر خوشایند دیگری را نیز دریافت کردند. فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد، مدت برنامه‌های کلیدی را افزایش خواهد داد و هدف از این کار تسهیل بازار اعتبارات و بازگرداندن ثبات به بخش مالی است این امر به افزایش ارزش سهام بخش مالی کمک کرد.

شاخص داوجونز ۰۰/۲۷۰ واحد یا ۳۱/۳درصد افزایش یافت و به ۰۹/۸۴۱۹ واحد رسید و بیش از یک سوم کاهش روز دوشنبه را جبران کرد.

شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۶۰/۳۲ واحد یا ۹۹/۳درصد افزایش یافت و به ۸۱/۸۴۸ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۷۳/۵۱ یا ۷۰/۳درصد افزایش یافت و به ۸۰/۱۴۴۹ واحد رسید.شاخص راسل ۲۰۰۰، که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۷۵/۲۴ واحد یا ۹۳/۵درصد افزایش یافت و به ۸۲/۴۴۱ واحد رسید.

شرکت‌های خودروسازی آمریکا ارقام فروش خود را در ماه نوامبر منتشر کردند.شرکت فورد ۳۱درصد کاهش فروش را اعلام کرد. شرکت تویوتا کاهش ۳۴درصدی فروش را ثبت کرد و شرکت جنرال موتورز ۴۱درصد کاهش را گزارش داد.

روز چهارشنبه بورس‌های آسیا در پی افزایش شاخص‌ها در وال استریت افزایش یافتند، اما نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز بد اقتصادی جهان این افزایش را محدود کرد.

شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۸/۱درصد یا ۴۱/۱۴۰ واحد افزایش یافت و به ۱۰/۸۰۰۴ واحد رسید و شاخص‌های اصلی در هنگ کنگ، چین، استرالیا، سنگاپور و هندوستان افزایش یافتند زیرا سرمایه‌گذاران پس از کاهش شدید ارزش سهام در روزسه‌شنبه به خرید سهام تمایل نشان دادند.