گروه بین‌الملل- روز جمعه قیمت نفت کاهش یافت و به کمتر از ۵۴دلار در هر بشکه رسید، زیرا سرمایه‌گذاران به احتمال کاهش تولید توسط اوپک در آخر هفته چشم دوخته بودند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک قیمت نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژانویه کاهش یافت و به ۳۴/۵۳دلار در هر بشکه رسید. روزپنج‌شنبه معاملات نفت در آمریکا به دلیل روز شکرگزاری تعطیل بود، اما روز چهارشنبه قیمت نفت ۲/۷درصد افزایش یافت و به ۴۴/۵۴دلار در هر بشکه رسید.

اخبار بد اقتصادی هفته گذشته نشان دهنده رکود اقتصادی جدی در آمریکا در فصل چهارم بودو نشانه‌های کندی رشد اقتصادی در سراسر جهان مانع افزایش قیمت نفت شده است.

جاناتان کورنافل از شرکت هادسون کپیتال انرژی می‌گوید: «کاهش تقاضا برای نفت ادامه می‌یابد. بازار نفت دلیلی برای افزایش ندارد. قیمت نفت احتمالا زیر ۵۰دلار در هر بشکه معامله خواهد شد و تا پایان سال به سطح ۴۰دلار نیز خواهد رسید.» سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند سازمان اوپک در نشست غیررسمی خود در قاهره تولید را کاهش خواهد داد یا خیر. روز پنج‌شنبه دبیر کل اوپک عبدا... البدری گفت: اعضای اوپک نباید در مورد کاهش قیمت نفت نگران باشند. روسیه نیز اعلام کرد ممکن است در کاهش تولید به اوپک بپیوندد.در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت آینده بنزین به ۱۸/۱دلار در هر گالن رسید. قیمت نفت کوره به ۷۱/۱دلار در هر گالن رسید و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه ژانویه به ۷۲/۶دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن، قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر به ۶۵/۵۲دلار در هر بشکه رسید.