ایرنا- رهبر اصلی جنبش اتحاد برای دموکراسی تایلند (پاد) از عزم خود سرنگونی دولت این کشور تا امروز خبر داد. چاملونگ سری موآنگ در جمع خبرنگاران افزود: محاصره و اشغال بسیاری از مراکز عمده پایتخت توسط هواداران جنبش پاد در روز دوشنبه تنها مقدمه و آغازی بر پیروزی‌های بعدی این جنبش است.

این رهبر جنبش پاد ادامه داد: هواداران این جنبش در روز سه‌شنبه بسیاری از اماکن دیگر از جمله مراکز حساس و استراتژیک این کشور را نیز در اختیار خواهند گرفت.

این درحالی است که بنا به گزارش‌ها، جنبش پاد از صبح سه شنبه دفاتر چند حزب متحد دولت، چندین پایگاه حمل و نقل شهری و مرکز امداد و نجات را نیز محاصره کرده است.

پلیس تاکنون تنها شش نفر از هواداران این جنبش را بازداشت کرده است.

در همین حال، تنا در خبری دیگر از محاصره کامل فرودگاه دون موآنگ، محل استقرار موقت دولت این کشور توسط مخالفان دولت و هواداران جنبش پاد خبر داد.

هواداران جنبش پاد از اوایل بامداد سه‌شنبه خود را به فرودگاه دون موآنگ رسانید و تمامی ساختمان‌های مربوط به دولت را در اختیار گرفت.

به گفته شاهدان عینی، در روز سه‌شنبه بسیاری از هواداران این جنبش، بانکوک را به مقصد این فرودگاه ترک کردند و قصد دارند تا امروز همزمان با زمان بازگشت نخست وزیر این کشور از پرو، همچنان این محل را در اختیار داشته باشند.

فرودگاه دون موآنگ از زمان اشغال ساختمان نخست‌وزیری توسط طرفدراران پاد، محل موقت تشکیل جلسات دولت تایلند بوده است.

هواداران جنبش پاد روز دوشنبه با محاصره پارلمان، مرکز فرماندهی پلیس تایلند و نیز ساختمان وزارت دارایی این کشور عملا باعث فروپاشی سیاسی پایتخت شدند.

تحلیل‌گران سیاسی، محاصره همزمان پارلمان، وزارت دارایی و مرکز فرماندهی پلیس این کشور را آخرین تلاش جنبش مخالفان دولت برای استعفای نخست‌وزیر و کابینه وی از قدرت اعلام کرده‌اند.