گروه بین‌الملل - روز سه‌شنبه قیمت نفت به زیر ۵۵دلار در هر بشکه رسید. زیرا سرمایه‌گذاران اخبار نگران‌کننده‌ای دریافت کردند که به رکود اقتصادی طولانی در کشورهای توسعه یافته و کاهش تقاضا برای نفت دلالت می‌کرد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، قیمت نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه دسامبر به ۴۰/۵۴دلار در هر بشکه رسید. روز دوشنبه ارزش قراردادها ۰۹/۲دلار کاهش یافت و به ۹۵/۵۴دلار رسید. این کمترین رقم از ژانویه ۲۰۰۷تاکنون بود.

قیمت نفت از زمانی که به بالاترین حد خود یعنی رقم ۲۷/۱۴۷دلار رسید، حدود ۶۲درصد کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران در بخش نفت بازارهای سهام را بررسی می‌کنند تا اطمینان به اقتصاد جهانی را بسنجند. بازارهای سهام درپی شواهدی مبنی بر اینکه با کاهش شغل توسط شرکت‌های آمریکایی مصرف‌کنندگان هزینه‌ها را کاهش خواهند داد، سقوط کردند.

سازمان اوپک اواخر نوامبر جلسه‌ای غیر رسمی خواهد داشت و برخی از اعضای این سازمان خواستار یک کاهش تولید دیگر هستند. ویکتور شام تحلیل‌گر انرژی از دفتر مشاوره پوروین اندگرتز می‌گوید احتمالا اوپک در نشست رسمی خود در ۱۷دسامبر سهمیه تولید را کاهش خواهد داد.

وی افزود: کاهش تولید تاثیر چندانی بر قیمت نفت نخواهد داشت، زیرا سیر نزولی قیمت نفت به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی و در نتیجه آن کاهش تقاضا برای نفت است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت آینده بنزین به ۱۶/۱دلار در هر گالن رسید. قیمت نفت کوره ۷۶/۱دلار در هر گالن بود و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه دسامبر به ۵۳/۶دلار در هر ۱۰۰۰پای مکعب رسید. در لندن قیمت نفت خام برنت ۹۸/۵۱دلار در هر بشکه معامله شد.