ایرنا- دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه هشدار داد که بحران مالی کنونی که بیشتر کشورهای صنعتی را گرفتار کرده است، لطمات و صدمات زیادی به میلیون‌ها مهاجر در سراسر جهان وارد می‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مانیل، «بان کی مون» در نشست «همایش جهانی مهاجرت و توسعه» در پایتخت فیلیپین خاطر نشان کرد در صورتی که دولت‌ها از حقوق انسانی ۲۰۰میلیون مهاجری که پول به کشورهای خود می‌فرستند، حمایت نکنند، اوضاع جهان وخیم‌تر و بحرانی‌تر خواهد شد.

بان افزود: شواهد گسترده‌ای حاکی از کاهش قابل توجه پولی است که مهاجران به کشورهایشان می‌فرستند و افزون بر این، مهاجرت در بسیاری از کشورها به موضوعی سیاسی بدل شده است که این امر به نوبه خود، «خطر تبعیض و نابرابری را افزایش می‌دهد.» دبیر کل سازمان ملل با بیان این مطلب که جریان مهاجرت در برخی از کشورها معکوس شده است، گفت: صنعت ساخت و ساز و گردشگری متحمل بیشترین آسیب ناشی از این وضعیت می‌شود.

بان هشدار داد که دولت‌ها به جای اعمال تدابیر بازدارنده و جلوگیری‌کننده از مهاجرت، باید همکاری‌های مرزی را بیشتر و تقویت کنند و به واقع، ممانعت از مهاجرت قانونی، افزایش شمار مهاجران غیرقانونی را به دنبال خواهد داشت.