ایرنا- ۱۲‌میلیون شهروند آمریکایی زودتر از موعد مقرر یعنی ۱۴ آبان‌ماه، به نامزد مورد علاقه خود در انتخابات ریاست‌جمهوری رای داده‌اند. «مایکل مک دونالد» که سیاست‌مداری برجسته از دانشگاه «جورج می‌سون» می‌باشد، روز سه‌شنبه به رسانه‌های آمریکایی گفته است که اکثر آرای به دست آمده به نفع سناتور باراک اوباما می‌باشد. مثلا در ایالت حساس «فلوریدا» حزب دموکرات ۴۵‌درصد آرا و در مقابل حزب جمهوری‌خواه ۴۰‌درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

در ایالت نوسان دار «آیووا» ۴۹ به ۲۸‌درصد به نفع سناتور اوباما است و در بعضی ایالات تفاوت دو برابر در نتیجه آرا حاصله دیده می‌شود مثل ایالت «لوئیریانا» که ۵۸درصد به ۲۹‌درصد به سود کاندیدای حزب دموکرات است.

سناتور جان مک کین روز سه‌شنبه سخنرانی در ایالت «پنسیلوانیا» را به علت باد و باران شدید به وقت دیگری موکول کرد در حالی که سناتور باراک اوباما با وجود نامساعد بودن هوا در میان هزاران هوادار خود در شهر «چستر» واقع در ایالت «پنسیلوانیا» به سخنرانی پرداخت.

سناتور اوباما در جمع طرفداران مشتاق خود گفت: با وجود چنین جمعیت متعهدی حتما موفق به به‌وجود‌آوردن تغییرات اساسی در امور کشورمان خواهیم شد. وی افزود: آینده همگی ما بستگی به این هفته دارد که آخرین هفته مبارزات انتخاباتی است. هر دو کاندیدا عهد کرده‌اند که تا آخرین لحظه برای به دست آوردن حتی یک رای بیشتر رقابت کنند.

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که هر ساعت از شمار رای دهندگان مردد در آمریکا کاسته می‌شود، به گونه‌ای که اکنون فقط ۹/۴‌درصد از جمعیت رای دهنده آمریکایی مردد هستند و نامزد مورد علاقه خود را انتخاب نکرده‌اند.