ایرنا - دولت ژاپن در راستای مقابله با بحران مالی جهان و پیشگیری از بازتاب‌‌‌‌های آن بر اقتصاد این کشور، تصمیم گرفت میزان تزریق سرمایه‌‌‌‌های عمومی ‌‌‌‌به سیستم بانکی و مالی این کشور را پنج برابر کند. روزنامه یومیوری نوشت، دولت ژاپن در این راستا تصمیم گرفت برای تقویت پایه‌‌‌‌های سیستم مالی این کشور قوانین جدیدی را به تصویب برساند که بر اساس آن در هنگام بروز بحران‌‌‌‌های مالی بتواند سقف تزریق بودجه عمومی‌‌‌‌به سیستم بانکی این کشور را تا ۱۰ تریلیون ین افزایش دهد.

در دولت ژاپن این دیدگاه وجود دارد که سقف دو تریلیون ینی که برای مقابله با بحران مالی در نظر گرفته شده است کافی نیست و به همین دلیل باید چارچوب نیرومندتری برای این موضوع ایجاد کرد. کائورو یوسانو،وزیر مسوول در سیاستگذاری‌‌‌‌های اقتصادی و مالی دولت ژاپن در یک برنامه تلویزیونی این کشور گفت: برای مقابله با بحران‌‌‌‌های بزرگ مالی، دو تریلیون ینی که هم اکنون در نظر گرفته شده کافی نیست و برای مقابله با این بحران‌‌‌‌های مالی حدود ۱۰ تریلیون ین نیاز است. یوسانو با بیان این مطلب، از تصمیم دولت ژاپن برای افزایش سقف تزریق سرمایه عمومی ‌‌‌‌به سیستم مالی این کشور در هنگام بروز بحران خبر داده است. کارشناسان اقتصادی می‌‌‌‌گویند، دولت ژاپن با توجه به تجربه‌‌‌‌های گذشته خود، قصد دارد که با آماده نگه داشتن سرمایه کافی یک فضای روانی امن در بازار ایجاد کرده و سیستم مالی نسبتا نابسامان این کشور را ثبات ببخشد.

دولت ژاپن همچنین برای پیشگیری از سقوط مصنوعی ارزش سهام و جلوگیری از بی ثباتی و ناآرامی ‌‌‌‌در بازار‌‌‌‌های بورس این کشور، ایجاد محدودیت برای پیشگیری از فروش‌‌‌‌های توخالی در بازار سهام از سوی سرمایه داران را در دست بررسی قرار داده است.