فارس- رییس جمهوری آمریکا از کشورهای مختلف جهان خواست با اتخاذ سیاست‌‌‌های هماهنگ و اصلاح ساختارهای نظام مالی، از وقوع بحران مالی دیگری جلوگیری کنند. جورج بوش تاکید کرد، کاهش شدید شاخص سهام و ادامه بحران در بازارهای مالی، بسیاری از خانوارهای آمریکایی را نگران کرده است و مردم آمریکا به شدت نگران آینده اقتصاد کشور هستند.

واشنگتن ماه آینده میزبان نشست رهبران جهان برای بررسی پیامدهای بحران مالی است. بوش که قصد داشت به مردم آمریکا امیدواری بدهد، گفت: تلاش‌‌‌های دولت آمریکا برای کنترل بحران مالی اخیر نتایج خوبی دربرداشته است ولی برای روشن شدن نتایج اصلی این برنامه‌‌‌ها و تلاش‌‌‌ها به زمان بیشتری نیاز است. نشست واشنگتن قرار است ۱۵ نوامبر برگزار شود. بوش گفت: بحران مالی اخیر یک مساله و چالش جهانی است و حل و فصل آن نیز نیازمند همکاری و راهکار بین‌‌‌المللی است.

وی ضمن هشدار نسبت به اتخاذ سیاست‌‌‌های حمایتی از سوی برخی از کشورها، گفت تنها راه برای رشد و توسعه اقتصاد جهانی در بلند مدت، بازار آزاد و تجارت آزاد است.

بدترین بحران مالی جهان طی ۸۰ سال اخیر، کشورهای مختلف را بر آن داشته تا با همکاری مشترک به دنبال راهکارهایی برای حل این بحران باشند. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که شواهد حاکی از رکود اقتصادی اروپا است و تقاضا در منطقه یورو به شدت کاهش خواهد یافت.