برنامه تلویزیونی اوباما

گروه بین‌‌الملل- باراک اوباما و جان مک‌کین سوار بر گردباد رقابت‌های سیاسی به آخرین هفته قبل از انتخابات رسیده‌اند. اوباما که در نظرسنجی‌ها از مک‌کین پیش است، قصد دارد در روز چهارشنبه ۲۹ اکتبر یعنی سالگرد سقوط وال‌استریت در سال ۱۹۲۹، در یک برنامه تلویزیونی نیم‌ساعته شرکت کند. نشست اضطراری تقسیم قدرت در زیمبابوه

روز دوشنبه نشست اضطراری برای احیای توافقنامه متزلزل تقسیم قدرت در زیمبابوه برگزار شد. این توافقنامه بر سر تقسیم کرسی‌های کابینه بین حزب زانو - ‌پی‌اف رابرت موگابه و جنبش تغییرات دموکراتیک به رهبری مورگان چانگیرای به بن‌بست رسیده است. چانگیرای که براساس این توافقنامه قرار است نخست‌وزیر شود، موگابه را متهم می‌کند که تلاش می‌کند پیروان خود را در پست‌های مهم کابینه منصوب کند. با تغییر دیگر رهبران آفریقا، تسلط موگابه به قدرت تضعیف شده است.

انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا

تاثیرات سوء بحران‌ مالی بر اقتصاد واقعی آشکارتر خواهد شد. فدرال‌رزرو ممکن است دوباره نرخ بهره را کاهش دهد. روز پنج‌شنبه ۳۰ اکتبر تخمین‌های مقدماتی در مورد تولید ناخالص داخلی آمریکا در فصل سوم منتشر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این گزارش نشان دهد اقتصاد با نرخ سالانه ۵/۰درصد کاهش یافته است. این اولین علامت رسمی است که نشان می‌دهد آمریکا به سمت رکود اقتصادی کشیده می‌شود و کارشناسان بر این باورند که این رکود طولانی و دشوار خواهد بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری در زامبیا

پس از درگذشت نابهنگام رییس‌جمهوری زامبیا، لوی امواناواسا، در ماه اوت، مردم این کشور دو سال بعد از انتخابات ریاست جمهوری پیشین، روز پنج‌شنبه ۳۰ اکتبر برای انتخاب رهبر جدید به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. چهار کاندیدا در این انتخابات شرکت می‌کنند، اما رقابت اصلی بین روپیاه باندا و مایکل ساتا است. روپیاه باندا، معاون رییس‌جمهوری است که از زمان درگذشت امواناواسا اداره کشور را به عهده داشته است. مایکل ساتا در انتخابات سال ۲۰۰۶ مغلوب شده است.