ایرنا - تلویزیون سراسری ژاپن(ان.اچ.کی) روز سه شنبه گزارش داد: دولت و بانک مرکزی ژاپن اعلام کردند که آنها به طور مشترک برای کاهش دادن تاثیرات ورشکستگی موسسه مالی لمان برادرز آمریکا بر اقتصاد این کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند. «یاسوئو فوکودا» نخست وزیر ژاپن در همین زمینه روز سه‌شنبه نشستی اضطراری با حضور «بونمئی ایبوکی» وزیر دارایی، «توشیمیتسو موته گی» وزیر خدمات مالی و سیاست‌های اقتصادی و «ماساآکی شیراکاوا» این کشور برگزار کرد. سازمان خدمات مالی ژاپن می‌گوید که تاثیرات ورشکستگی موسسه مالی لمان برادرز آمریکا بر موسسات مالی ژاپنی به دلیل دارا بودن سرمایه کافی این موسسات احتمالا محدود خواهد بود.

دولت و بانک مرکزی ژاپن اعلام کردند، آنها به بررسی وضعیت بازار و کاهش شدید سهام و افزایش برابری ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا ادامه می‌دهند. بازار سهام توکیو نیز اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی انجام معاملات مربوط به سهام موسسه مالی لمان برادرز شعبه ژاپن را متوقف می‌کند.

یک شرکت تحقیقات تجاری در ژاپن می‌گوید، میزان بدهی دو موسسه مالی لمان برادرز شعبه ژاپن و لمان برادرز هولدینگ ژاپن از سه تریلیون ین معادل ۲۸‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون دلار فراتر رفته است. به گزارش ان.اچ.کی، این دومین بار پس از سقوط شدید شرکت بیمه کیوئی در سال ۲۰۰۰‌میلادی تاکنون است که میزان بدهی شرکتی تا این میزان کاهش می‌یابد.