گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه ارزش سهام سقوط کرد و تقریبا افزایش بزرگ روز قبل را از بین برد. دلیل این امر نگرانی‌ها در مورد ثبات موسسه مالی لمان برادرز بود که خوش‌بینی در مورد بخش مالی را محو کرد. هر یک از شاخص‌های عمده بیش از ۱۲درصد سقوط کردند. شاخص صنعتی داوجونز حدود ۳۰۰واحد سقوط کرد. عقب‌نشینی وال‌‌استریت یک روز پس از بزرگ‌ترین افزایش در شاخص داوجونز و در نتیجه انتظار کاهش هزینه‌ها، رخ داد. پس از اعلام وزارت دارایی آمریکا مبنی بر به دست گرفتن کنترل شرکت‌های مالی فانی مایی و فردی مک برای تثبیت بازار مسکن، سرمایه‌گذاران به بخش مالی امیدوار شده بودند. اما نگرانی‌ها در مورد سرنوشت موسسه مالی لمان، سرمایه‌گذاران را ترساند و ارزش سهام این موسسه را که چهارمین بانک سرمایه‌گذاری بزرگ آمریکا است حدود ۵۰درصد کاهش داد. وال‌استریت نگران است که این بانک در یافتن منابع جدید سرمایه مشکل داشته باشد. زیرا در مورد سرمایه‌گذاری احتمالی از طرف بانک دولتی توسعه کره تردید وجود دارد. بسیاری از شرکت‌های مالی از جمله لمان، با افزایش بدهی وام مسکن در حساب‌های خود دست و پنجه نرم‌ می‌کنند و به دنبال منابع بیرونی سرمایه برای تقویت ترازنامه‌های خود هستند.شاخص داوجونز ۰۱/۲۸۰ واحد یا ۴۳/۲درصد سقوط کرد و به ۷۳/۱۱۲۳۰ واحد رسید. شاخص‌های دیگر نیز سقوط کردند. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۲۸/۴۳ واحد یا ۴۱/۳درصد سقوط کرد و به ۵۱/۱۲۲۴ واحد رسید و شاخص نسدک کامپوزیت ۹۵/۵۹ واحد یا ۶۴/۲درصد سقوط کرد و به ۸۱/۲۲۰۹ واحد رسید. این کاهش‌ها سود روز دوشنبه را از بین برد. روز دوشنبه شاخص داوجونز ۶/۲درصد، شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۱/۲درصد و شاخص نسدک کامپوزیت مربوط به تکنولوژی ۶۲/۰درصد افزایش یافت.

روز سه‌شنبه قیمت نفت برای اولین بار از اوایل آوریل تاکنون به زیر ۱۰۴دلار در هر بشکه رسید. زیرا توفان آیک از تاسیسات انرژی در منطقه گلف‌کاست عبور کرد. گزارش بدتر از حد انتظار فروش مسکن در آمریکا به وضع بد وال‌استریت اضافه شد. انجمن ملی معاملات ملکی اعلام کرد شاخص این انجمن که به طور فصلی برای فروش خانه‌های موجود تنظیم شده است ۲/۳درصد سقوط کرد و از ۴/۸۹ واحد که در ماه ژوئن اصلاح شده بود به ۵/۸۶ واحد رسید. این شاخص ۸/۶درصد کمتر از سطح سال گذشته بود و به پیش‌بینی ۶/۸۸ واحد نرسید.

نگرانی‌ها در مورد موسسه مالی لمان بر کل بخش مالی تاثیر گذاشت. ارزش سهام لمان به پایین‌ترین میزان خود از زمان فروپاشی صندوق بزرگ مالی «مدیریت بلندمدت سرمایه» در سال ۱۹۹۸ تاکنون رسید. ارزش سهام لمان ۳۶/۶ دلار یا ۴۵درصد کاهش یافت و به ۷۹/۷دلار رسید.سرمایه‌گذاران نگرانند که لمان به سرنوشت موسسه مالی بیراسترنز دچار شود. جی پی مورگان پس از آنکه این موسسه نزدیک به فروپاشی بود آن را خریداری کرد.در میان موسسات مالی، ارزش سهام سیتی گروپ ۴۴/۱ دلار یا ۱/۷درصد سقوط کرد و به ۸۸/۱۸دلار رسید. در حالی که ارزش سهام مورگان استنلی ۸۷/۲دلار یا ۶/۶درصد سقوط کرد و به ۴۰/۴۰دلار رسید. ارزش سهام مریل لینچ ۸۳/۲دلار یا ۳/۱۰ درصد کاهش یافت و به ۷۶/۲۴دلار رسید.ارزش سهام آمریکن اینترنشنال گروپ ۳۹/۴دلار یا ۳/۱۹درصد سقوط کرد و به ۳۷/۱۸دلار رسید.با کاهش قیمت نفت ارزش سهام شرکت‌های انرژی نیز سقوط کرد.شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۵۷/۲۵ واحد یا ۴۹/۳درصد سقوط کرد و به ۲۹/۷۰۷ واحد رسید.خارج از آمریکا شاخص میانگین نیکی ژاپن ۷۷/۱درصد سقوط کرد. ارزش سهام اف‌تی اس ایی ۱۰۰ انگلستان ۵۶/۰درصد، شاخص داکس آلمان ۴۸/۰درصد و شاخص ۴۰- سی ای سی فرانسه ۰۸/۱درصد سقوط کرد.