فارس- به‌رغم تشدید تنش‌ها میان غرب و روسیه شرکت کنکو فیلیپس آمریکا اعلام کرد، این شرکت هیچ تصمیمی‌ برای خروج از خاک روسیه ندارد و تا دهه‌های آینده به سرمایه‌گذاری در این کشور ادامه خواهد داد. رییس شرکت کنکو فیلیپس آمریکا گفت :این شرکت هیچ تصمیمی‌ برای خروج از خاک روسیه ندارد و تا دهه‌های آینده به سرمایه‌گذاری و فعالیت در این کشور ادامه خواهد داد.

جیمز مولوا تصریح کرد: شرکت کنکو فیلیپس به دنبال یافتن فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز روسیه است و این شرکت در حال بررسی امکان مشارکت با شرکت‌های گازپروم و رز نفت روسیه برای اجرای مشترک پروژه‌های نفت و گاز در این کشور است.

شایان ذکر است کنکو فیلیپس ۲۰درصد سهام شرکت لوک اویل بزرگ‌ترین شرکت نفتی روسیه را در اختیار دارد. مولوا در ادامه گفت: شرکت‌های کنکو فیلیپس و لوک اویل به همکاری‌های مشترک خود برای اجرای پروژه‌های نفتی در داخل و خارج از خاک روسیه ادامه خواهند داد. ما روابط خاصی با شرکت لوک اویل داریم ولی این روابط تنها منحصر به لوک اویل نیست و ما قصد داریم همکاری‌های مشترکی را نیز با سایر شرکت‌های روسی از جمله گازپروم و رزنفت آغاز کنیم.

بر اساس این گزارش به دنبال تشدید تنش‌ها میان روسیه و غرب دولت آمریکا سعی دارد با استفاده از حربه‌های اقتصادی روسیه را از اقدام خود در به رسمیت شناختن اوستیای جنوبی و آبخازیا برگرداند.