کنوانسیون حزب دموکرات آمریکا تشکیل شد

گروه بین‌الملل - حزب دموکرات آمریکا روز دوشنبه ۲۵ اوت اجلاس چهار روزه خود را در دنورکلورادو آغاز کرد. باراک اوباما که نمایندگی رسمی حزب خود را بر عهده می‌گیرد از توانایی‌های مورد ستایش سخنوری خود استفاده می‌کند تا برای جمعیتی حدود ۷۰هزار نفر در استادیوم محلی آنجا سخنرانی کند. انتظار می‌رود بینندگان تلویزیونی این سخنرانی هم فوق‌العاده زیاد باشد. اوباما در نظرسنجی‌ها در برابر رقیب سالخورده جمهوری‌خواه خود شکست خورد هرچند هنوز گزینه مورد انتخاب و محبوب افراد زیادی است که حاضرند روی پیروزی او شرط‌بندی کنند.

اگرچه او هنوز در نظرسنجی‌ها عقب‌تر است، اما بعد از برگزاری کنوانسیون و پس از معرفی جو بایدن به عنوان معاون خود، تردیدهای رای‌دهندگان درباره توانایی‌اش برای نامزدی حزب دموکرات را از بین برده است.

رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی قصد دارد ۲۰۰نفر از ۱۱هزار فلسطینی اسیر در زندان‌هایش را روز دوشنبه ۲۵ اوت آزاد کند. این ژست با هدف تقویت حمایت از محمود عباس که در مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند، انجام می‌شود.

این ژست برنامه‌ریزی شده برخی از سیاستمداران صهیونیست را عصبانی کرده است. آنها می‌گویند این اقدام مانع آزادی گیلاد شالیت، سربازی که توسط حماس به امارات گرفته شده است، خواهد شد.

مالزی

انور ابراهیم گامی دیگر برای برکناری دولت مالزی در روز سه‌شنبه ۲۶ اوت برخواهد داشت. در این روز اوپک انتخابات جانبی در ایالت شمالی زادگاه خود یعنی پنانگ برگزار می‌کند. انتخابات ماه مارس نمایشی قدرتمندانه را برای حزب اپوزیسیون انور در بر داشت.

او معاون نخست‌وزیر بود که در سال ۱۹۹۸ به اتهام‌ فساد اخلاقی و مالی برکنار و به زندان افکنده شد.

منطقه یورو

تاثیر کاهش قیمت نفت در روز جمعه ۲۹ماه اوت در برآورد اولیه از نرخ تورم ناحیه یورو مشخص خواهد شد. انتظار می‌رود ارقام مربوط به ماه اوت نشان دهد که تورم سالانه با کاهش قیمت‌های نفت رو به کند شدن است. این برای سیاستگذاران اقتصادی می‌تواند خبر خوبی باشد اگر نشان دهد که اوج تورم در کشورهای ثروتمند پشت سر گذاشته شده است.