گروه بین‌الملل- رییس حزب مخالف در ایالت بنگال غربی هندوستان خواستار محاصره نامحدود کارخانه‌ای شد که ارزانترین خودروهای جهان را تولید می‌کند. این تقاضای ماماتا یانرجی پس از آن بود که شرکت تاتا که یکی از بزرگترین شرکت‌های هندوستان است، تهدید کرد تولید خودروی نانو را در این ایالت کمونیستی متوقف می‌کند.

گروه مخالف در مورد این ادعا که این ایالت ۴۰۳ هکتار (۹۹۷ آکر) زمین کشاورزی را مصادره کرده است، اعتراض کرده است.

شرکت تاتا قصد دارد خودروی نانو را با قیمت حدود ۲۵۰۰ دلار (۱۳۴۰ پوند) اواخر امسال به بازار عرضه کند.ماماتا بانرجی، رهبر حزب کنگره ترینامول، زنی به نظر نمی‌رسد که تصمیم خود را عوض کند و می‌خواهد ۱۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشاورزان محلی بازگردانده شود.

او گفت: «یک کارخانه‌دار خوب باید انسان خوبی هم باشد. مسیر روشن است. ما موافق توسعه مثبت هستیم، اما اگر کسی سعی کند از ما اخاذی کند ما برای او سر تکان نخواهیم داد.»

به علت عدم قطعیت ادامه کار این کارخانه تعدادی از ایالت‌های دیگر هندوستان پیش‌قدم شده‌ و اعلام آمادگی کرده‌اند که خودروی نانو در آنجا ساخته شود.

این امر، دولت ایالتی را نگران کرده زیرا این دولت به شدت تلاش می‌کند تا سرمایه‌گذارانی را که سال‌ها با سیاست‌های کمونیستی کنار گذاشته‌ شده‌اند جذب کند.

مذاکرات برای خروج از این بن‌بست ادامه دارد، اگرچه هم‌اکنون آینده ارزان‌ترین خودروی جهان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.