فارس - نشریه پلاتز اعلام کرد اعضای اوپک با تولید ۷۷/۳۲‌میلیون بشکه‌ای در ماه جولای ۶۳۷‌هزار بشکه در روز بیش از سهمیه خود نفت تولید کردند. میزان تولید ۱۳ کشور عضو اوپک طی ماه جولای با بیش از ۳۰۰‌هزار بشکه افزایش به ۷۷/۳۲‌میلیون بشکه در روز رسید. تولید ۱۲ کشور عضو اوپک به استثنای عراق نیز در این مدت با ۳۳۰‌هزار بشکه افزایش به ۳۱/۳۰‌میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس این گزارش تولید نفت اوپک به میزان ۶۳۷‌هزار بشکه در روز بیشتر از سقف تعیین شده ۶۷۳/۲۹‌میلیون بشکه ای این سازمان است. جان کینگستون سردبیر نشریه پلاتز در این باره گفت: افزایش تولید و عرضه نفت، اعضای اوپک را به شدت نگران کرده است. اوپک نگران مازاد عرضه و تولید نفت در بازار است. وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به سه ماه پایانی سال و رشد تقاضا، هر گونه کاهش تولید اوپک به ضرر قیمت‌ها خواهد بود.

تولید نفت عربستان در ماه جولای با ۲۵۰‌هزار بشکه افزایش به بیش از ۷/۹‌میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت نیجریه نیز با ۱۰۰‌هزار بشکه افزایش به ۹/۱‌میلیون بشکه رسید.

تولید نفت عراق نیز با ۳۰‌هزار بشکه کاهش به کمتر از ۴۶/۲‌میلیون بشکه رسیده است. نشست آتی وزرای نفت اوپک روز نهم سپتامبر در وین برگزار می شود.

وزرای نفت ایران، قطر و ونزوئلا پیش از این تاکید کردند که در صورت ادامه روند نزولی قیمت‌ها، اوپک باید در نشست وین در خصوص کاهش تولید تصمیم‌گیری کند.