افزایش اعتماد مصرف‌کننده در استرالیا

گروه بین‌الملل- اعتماد مصرف‌کننده در استرالیا در ماه اوت از میزان پایین ۱۶ ساله آن افزایش یافت. دلیل این امر کاهش قیمت سوخت، افزایش دستمزد و نشانه‌هایی بود از اینکه بانک مرکزی ممکن است نرخ بهره را کاهش دهد.

شاخص اعتماد مصرف‌کننده از ماه جولای با افزایشی ۱/۹درصدی به ۲/۸۶درصد رسید که این افزایش بالاترین میزان طی دو سال گذشته بود. نظرسنجی موسسه ملبورن در سیدنی روز گذشته منتشر شد. این ششمین مطالعه از کمتر از ۱۰۰ مطالعه است که نشان می‌دهد هنوز تعداد افراد بدبین بیش از افراد خوش‌بین است.

رییس بانک مرکزی گلین استیونس هفته گذشته اعلام کرد که فضای بیشتری برای کاهش نرخ بهره وجود دارد زیرا رشد اقتصاد در حال کند شدن است و فشارهای تورمی را کاهش خواهد داد. هزینه‌های کمتر وام‌گیری به مصرف‌کنندگان که پول بیشتری برای غذا، وام مسکن و سوخت پرداخت کرده‌اند، مهلت می‌دهد و موجب می‌شود آنها پول خود را در خرده‌فروشی‌هایی مثل هاروی نورمن، هلدینگز ال‌تی‌دی و دیوید جونز ال‌تی‌دی صرف کنند. دلار استرالیا از ۶۹/۸۶ سنت قبل از انتشار این گزارش به ۷۵/۸۶ سنت افزایش یافت. سود حاصل از اوراق قرضه دولتی دو ساله یک واحد پایه یا ۰۱/۰ واحد سقوط کرد و به ۷۸/۵درصد رسید. شاخص اس‌ اند پی/ ای‌ اس ایکس ۲۰۰ در راستای کاهش در بازارهای سهام، ۲/۲درصد سقوط کرد و به ۵۰/۴۹۴۳ رسید.

نظرسنجی وست بک از ۱۲۰۰مصرف‌کننده از چهارم تا دهم ماه اوت انجام شد. از زمان نظرسنجی ماه گذشته، بر اساس ارقام منتشر شده توسط وست بک قیمت بنزین در استرالیا ۸ درصد کاهش داشته است.

دستمزدها در استرالیا به طور غیرمنتظره در فصل دوم با سریع‌ترین آهنگ خود در یازده سال اخیر رشد یافت و ۲/۱درصد نسبت به افزایش سالانه ۲/۴درصدی رشد داشت.