گروه بین‌الملل - کسری تجاری آمریکا به علت صادرات قوی محصولات کشاورزی و کالاهای تولیدی و به علت کاهش هزینه‌ها توسط آمریکایی‌ها کاهش یافته است. وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد، کسری تجاری در ماه ژوئن تا ۱/۴درصد کاهش داشت و به ۸/۵۶میلیارد دلار رسید. این کمترین میزان طی سه ماه اخیر است.

با وجودی که قیمت نفت به بالاترین حد خود رسید، صادرات همه نوع کالا از دانه‌های سویا و ذرت گرفته تا موتورهای هواپیما و ماشین‌آلات سنگین به بالاترین میزان خود طی چهار سال افزایش یافت و قیمت فزاینده نفت را جبران کرد.

این عملکرد بهتر از انتظار در ماه ژوئن موجب شد تحلیل‌گران در مورد برآوردهای کلی خود در مورد رشد اقتصادی در فصل آوریل - ژوئن تا ۳درصد تجدیدنظر کنند. اما وال‌استریت تحت‌تاثیر این عملکرد در ماه ژوئن قرار نگرفت. ارزش سهام کاهش یافت که دلیل آن اخبار ناخوشایند در مورد چیس‌‌مورگان چیسی و دیگر شرکت‌های مالی و افزایش نگرانی‌ها در مورد تداوم تاثیر بحران شدید اعتبارات در اقتصاد بود. میانگین صنعتی داوجونز ۸۸/۱۳۹واحد سقوط کرد.

اقتصاددانان معتقدند بدون حمایت از طرف بخش تجارت، آمریکا در رکود به سر می‌برد.

با توجه به اینکه دو بازار بزرگ آمریکا در خارج یعنی اروپا و ژاپن به استقبال رکود می‌روند، تحلیل‌گران نگرانند که رونق بخش صادرات تا چه زمانی دوام خواهد داشت.

صادرات کالا و خدمات به بالاترین سطح خود یعنی ۴/۱۶۴میلیارد دلار افزایش یافت. این میزان ۴درصد نسبت به ماه مه افزایش دارد و بیشترین میزان از فوریه سال ۲۰۰۴ است.

واردات نیز در ماه ژوئن به بالاترین حد خود یعنی مجموع ۲/۲۲۱میلیارد دلار رسید که این میزان ۸/۱درصد بیشتر از ماه مه است. این رشد از ۶/۱۴درصد افزایش در واردات بنزین ناشی شد.