گروه بین‌الملل- جک استراو به رغم اینکه برخی از احتمال جانشینی وی به جای گوردون براون در سمت نخست‌وزیری بریتانیا نام می‌برند، حمایت خود را از نخست‌وزیر فعلی اعلام کرد و گفت وی مناسبت‌ترین فرد برای رهبری حزب کارگر و نخست‌وزیری بریتانیا است. به گزارش بی‌بی‌سی، جک استراو گفت: با اینکه شکست حزب کارگر در انتخابات شرق گلاسکو بسیار ناراحت‌کننده است، اما اینکه حزب کارگر از درون دچار شکاف شود، اشتباه بزرگ‌تری است. این اولین بار است که جک استراو پس از شکست در انتخابات در حمایت از نخست‌وزیر سخن می‌گوید.

وزیر دادگستری در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت که وی هیچ قصدی ندارد تا رهبری حزب و کشور را به دست گیرد. جک استراو که شخصیتی قدرتمند و متنفذ در حزب کارگر دارد، قبلا هم تلاش کرده بود تا حزب با همه اعضای خود متحد از براون حمایت کند و البته هیچگاه این حمایت را عمومی نکرده بود. این در حالی است که گفته می‌شود وزرای قدرتمند کابینه‌ انگلیس که خود را جانشین احتمالی گوردون براون می‌دانند، به رغم اعلام وفاداری خود به وی در محافل عمومی، به طور مخفیانه در حال توطئه چینی علیه وی هستند.

نمایندگان بلندپایه‌ مجلس عوام انگلیس در حال ترتیب دادن یک مبارزه از طرف جک‌استراو، وزیر دادگستری هستند تا برای مبارزه انتخاباتی احتمالی به جمع‌آوری آراء بپردازد.

یکی از نمایندگان حزب کارگر در مجلس عوام گفت که جورج هوارت وزیر سابق کشور و یکی از دوستان جک استراو با وی تماس گرفته است.

این نماینده مجلس گفت: جورج به من گفت که در حال جمع آوری امضاء برای جک است. او گفت اگر حمایت کافی وجود داشته باشد، جک آماده است به گوردون بگوید بازی تمام است. دیگر نمایندگان اظهار داشته‌اند که نمایندگان متحد استراو با همکاران خود در مجلس عوام دیدار کرده‌اند تا نظر آنها را نسبت به استرا به عنوان یک رهبر ناجی حزب جلب کنند. آنها همچنین از نمایندگان خواسته‌اند تا زمینه را برای یک کودتا در پاییز آماده کنند.

نمایندگان خشمگین از این موضوع شب گذشته با براون تماس گرفتند تا هر وزیری را که علیه رهبری توطئه چینی می‌کند، عزل کند.

آنها گفتند: جک استراو پیشتر سعی کرد از پشت به تونی بلر خنجر بزند و حالا به گوردون براون خنجر می‌زند.

این اقدامات مخفیانه با تضمین‌های مشاوران استراو مبنی بر اینکه وی پس از شکست حزب در انتخابات میان دوره‌ای همچنان به براون وفادار است، تناقض دارد.