سکه طلا در بازار تهران هم افتاد

۲۲دلار کاهش نفت در ۱۰ روز

تحلیل اکونومیست از اوضاع بازارها.

دنیای اقتصاد- قیمت نفت خام دیروز در شرایطی سقوط کرد که یک روز قبل نشانه‌هایی از رشد قیمت‌ها را از خود بروز داده بود. به گفته یک تحلیل‌گر بازار نفت، سقوط اخیر نشان می‌دهد که بخش عمده افزایش قیمت نفت در شرایط کنونی حاصل تحولات سیاسی و جو روانی است. کاهش شش دلاری قیمت نفت

گروه بین‌الملل- قیمت نفت خام دیروز در شرایطی سقوط کرد که یک روز قبل نشانه‌هایی از رشد قیمت‌ها را از خود بروز داده بود. به گزارش بلومبرگ برطرف شدن خطر اصلی حاصل از توفان خلیج مکزیک و همچنین کاهش چشم‌انداز تقاضای نفت از سوی دپارتمان انرژی ایالات متحده دلایل اصلی این کاهش غیرمنتظره هستند.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی بورس نیویورک بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت دیروز در کف قیمت به ۶۳/۱۲۵ دلار رسید. این در حالی است که نفت ۱۲روز قبل رکورد فراتر از ۱۴۷دلار را از خود بر جای گذاشته بود.

کاهش دیروز، نفت را به پایین‌ترین رقم در شش هفته اخیر رسانید.

تحلیل‌گر رشد بازار نفت ویکتورشام در مورد این کاهش گفت: نفت نسبت به اوج قیمت‌ها ۲۰دلار ارزان شده است. این مساله نشان می‌دهد که بخش عمده افزایش قیمت نفت در شرایط کنونی حاصل تحولات سیاسی و جو روانی است. وی همچنین به کاهش مصرف بنزین در ایالات متحده اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت نفت و گران شدن بنزین موجب شده است تا تقاضای بنزین در ایالات متحده کاهش پیدا کند. بنابر آمارهای رسمی اکنون میزان مصرف روزانه بنزین در آمریکا نسبت به سال قبل در چنین زمانی ۲/۲درصد کمتر است. با این حال قیمت نفت همچنان نزدیک به ۲برابر سال گذشته در چنین روزهایی است. این تحلیل‌گر می‌گوید با سطح کنونی تقاضای بنزین در ایالات متحده می‌توان به کاهش قیمت‌ها امیدوار بود.

در همین حال خبرگزاری رویترز از کاهش ۲۳/۳دلاری قیمت نفت برنت دریای شمال خبر داد. دیروز هر بشکه از نفت پایه لندن ۳۸/۱۲۹دلار دادوستد شد.