گروه بین‌الملل- ۴۵درصد اقتصاددانان در ایالات متحده معتقدند، فشار قیمت انرژی باعث می‌شود تا اقتصاد آمریکا در نیمه دوم سال نیز کسل باشد و رشد پیش‌بینی شده تحقق نیابد. به گزارش آسوشیتدپرس، موسسه ملی کسب و کار اقتصادی در تحقیقی که دیروز منتشر کرد، اعلام کرد که ۴۵درصد از اقتصاددانان معتقدند، اقتصاد ایالات متحده در نیمه دوم نخواهد توانست یک‌درصد رشد یابد. به نظر می‌رسد اقتصاددانان ایالات متحده به دلیل شرایط اقتصادی در نیمه اول، درباره نیمه دوم سال بسیار محتاطانه نظر می‌دهند. البته حدود ۳۲درصد هم معتقدند اقتصاد آمریکا در نیمه دوم بین ۱ تا ۲درصد رشد خواهد داشت و فقط ۱۱درصد فکر می‌کنند که رشد اقتصادی آمریکا بین ۲ تا ۳درصد خواهد بود.

در اوایل سال، بسیاری فکر می‌کردند که نیمه اول این سال مشکل خواهد بود؛ اما در نیمه دوم به دلیل بسته تقویتی ۱۶۸میلیارد دلاری کاخ سفید بر سرعت رشد اقتصادی افزوده خواهد شد. اما با پرداخت این کمک‌ها زودتر از موعد، در نیمه دوم سال می‌تواند رشد اقتصادی همچنان شود. به لحاظ روانی بسیاری از مردم ایده احیای اقتصاد را کنار گذاشته‌اند. دولت برای کمک به وضعیت اقتصاد و نیز تقویت گروه تصمیم‌گیرنده، تلاش برای جذب مشاوران اقتصادی را آغاز کرده است.

کن ویلسون که مشاور بانک گلدمن ساچز یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایالات متحده است، اخیرا برای مشاوره به هنری پائولسون بنا به درخواست شخص رییس‌جمهور از وی، شغل خود را در گلدمن ساچز ترک وبه گروه مشاوران دولتی پیوست.