ایسنا- سرانجام پس از شش هفته مذاکرات سیاسی در لبنان، ‌با معرفی دولت متحد ملی از سوی فواد سنیوره، به نظر می‌رسد بحران سیاسی در این کشور خاتمه یافته باشد. معرفی این کابینه که در آن حزب‌ا... از حق وتو برخوردار است، با استقبال گسترده بین‌المللی همراه بود.

دولت جدید لبنان دربرگیرنده ۲۰ وزیر جدید است که ۱۴ تن از آنها برای نخستین بار به سمت وزیری تعیین شده‌اند و از جمله آنها معاون نخست وزیر و چهار وزیر دولت هستند.

۱۰ تن از وزیران نیز از وزیران دولت قبلی هستند که ۸ تن از آنها از نمایندگان پارلمان و دو تن نیز وزیر دولت سابق هستند.

از میان برجسته‌ترین افراد در میان ۱۴ وزیر جدید می‌توان از زیاد بارود وزیر کشور،‌ ابراهیم نجار وزیر دادگستری و جبران باسیل وزیر ارتباطات اشاره کرد.

دولت متحد ملی لبنان در حالی اعلام شد که مورد استقبال گسترده جهانی و داخلی قرار گرفت. آمریکا با استقبال از تشکیل دولت متحد ملی اعلام کرد: دولت جدید همانند قبل شامل اعضای حزب‌ا... لبنان است و ما هرگز با این وزیران همکاری نخواهیم کرد.

شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: البته ما امیدواریم با نخست‌وزیر و وزیر خارجه جدید لبنان همکاری بیشتری داشته باشیم.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز اظهار داشت: تشکیل دولت متحد ملی در لبنان بسیار خبر مسرت‌بخشی بود و سازمان ملل هم چنان به حمایت‌هایش از لبنان برای حفظ حاکمیت این کشور ادامه خواهد داد.

همچنین خاویر سولانا، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمایت خود را از دولت فواد سنیوره اعلام کرد و افزود: دولت جدید باید در هفته‌های آینده تصمیمات مهمی اتخاذ کند و بسیاری از تلاش‌ها را آغاز نماید.

سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که تشکیل دولت جدید بتواند به تحکیم وحدت ملی لبنانی‌ها کمک کند، از جامعه جهانی خواست تا از دولت متحد ملی حمایت کامل را به عمل آورد.

عبدالرحمن بن حمد العطیه، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس نیز تشکیل دولت متحد ملی لبنان را دستاوردی تاریخی در راستای حفظ وحدت ملی لبنانی‌ها توصیف کرد و گفت: این امر می‌تواند در بازگرداندن ثبات به لبنان و جایگاهش در جهان عرب تاثیر گذار باشد.

همچنین برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه، ضمن استقبال از تشکیل دولت متحد ملی اظهار داشت: تشکیل دولت متحد ملی مرحله مهمی از اجرای توافقنامه دوحه بود.