گروه بین‌الملل - کمپانی آلمانی که کاغذ برای چاپ اسکناس به زیمبابوه صادر می‌کند، اعلام کرد ارتباطش را با این کشور به دلیل شرایط فعلی سیاسی‌اش قطع می‌کند. به گزارش بی‌بی سی، مقامات این کمپانی گفتند، آنها به دنبال بحران سیاسی و اخلاقی فعلی در زیمبابوه دیگر به این کشور کاغذ برای چاپ اسکناس نخواهند داد. کمپانی‌ها و شرکت‌های خارجی در زیمبابوه، پس از انتخاب مجدد و بحث برانگیز موگابه به ریاست‌جمهوری، تحت فشار قرار گرفته‌اند تا این کشور را ترک کنند. سازمان ملل هم تصمیم گرفته است تا تحریم‌های اقتصادی این کشور را سخت‌تر و شدیدتر کند.

شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌ای خواستار اقدامات آتی علیه رابرت موگابه و متحدان وی به دنبال انتخابات بی‌رقیب در روز جمعه شده است. یکی از مقامات وزارت‌خارجه آمریکا اخیرا هشدار داده است که بازی برای شرکت‌های خارجی که در زیمبابوه فعالیت می‌کنند، تغییر یافته است و از آنها خواست تا درباره سرمایه‌گذاری‌شان در زیمبابوه تجدیدنظر کنند. به نظر می‌رسد تصمیم شرکت آلمانی دورینت مبنی بر قطع ارائه کاغذ اسکناس تحت فشار جامعه بین‌المللی باشد.

مورگان چانگیرای، رهبر مخالفان زیمبابوه که دور دوم انتخابات را تحریم کرد، دعوت موگابه برای تشکیل دولت وحدت ملی را نیز رد کرد تا رسمیت و مشروعیت موگابه را کاملا زیرسوال ببرد.