ایسنا - رهبر اپوزیسیون مالزی در تجمعی باحضور ۱۵‌هزار هوادار خود قول داد قدرت را از دولت این کشور بگیرد. این در حالی است که وی همچنان سرگرم مبارزه با اتهام فساد جنسی است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، انور ابراهیم، رهبر اپوزیسیون مالزی و معاون سابق نخست‌وزیر این کشور که به اتهام فساد جنسی در سال ۱۹۹۸ از دولت اخراج و به مدت شش سال به زندان افتاد، در سخنرانی بسیار تندی گفت: زمان آن رسیده تا به ائتلاف باریسان ناسیونال که از زمان استقلال از انگلیس به مدت نیم قرن بر کشور حکومت کرده، خاتمه دهیم.

وی به جمعیتی که شعار اصلاحات سر می‌دادند، گفت: نمی‌توان به دولت باریسان ناسیونال اطمینان کرد که بتواند اقتصاد کشور را مدیریت کند زیرا فساد زیادی در میان آنها وجود دارد.

انور ابراهیم افزود: زمان دولت به سر آمده است، بروید بیرون! بگذارید ما بیاییم.

این سیاستمدار ۶۰‌ساله همچنین گفت که اتهامات تعرض جنسی به مشاور ۲۳ ساله‌اش که چندین ماه به طور داوطلبانه در دفتر وی کار می‌کرده، پوچ است و این اتفاق هرگز نیفتاده است.

وی با افزودن این مطلب که متهم‌کننده از نیروهای قدرتمند سیاسی خط ‌گرفته، گفت: من شبانه روز با این اتهامات مبارزه خواهم کرد و با این دروغ‌ها هرگز شکست را نخواهم پذیرفت.

انور ابراهیم با افزودن این مطلب که مدارکی در دست دارد که ثابت می‌کند دولت برای تحقیر وی دست به توطئه زده است، گفت اکنون هم که قدرت زیادی را از آنها‌ گرفته‌ایم در وضعیت انکار قرار دارند. فکر می‌کنند من کنار خواهم کشید؟ خیر! ما با آنها خواهیم جنگید.

پوسترهای انور ابراهیم با یک چشم سیاه که نشان از ضرب و شتم پلیس داشت، در اطراف این استادیوم در حومه کوالالامپور، پایتخت مالزی نصب شده بود. زیر این پوسترها نوشته شده بود: بگذارید این واقعه دوباره رخ دهد.

با وجود تضمین‌های دولت برای تامین امنیت این شخصیت سیاسی که منجر به بیرون آمدن وی از سفارت ترکیه در روز دوشنبه شد، وی با تدابیر شدید امنیتی به سالن سخنرانی هدایت شد.

وی از جایگاهی که توسط موانع فلزی از جمعیت جدا شده بود و تعداد زیادی از پرسنل امنیتی حزب وی دور تا دورش را گرفته بودند، با جمعیت سخن می‌گفت.

انور ابراهیم تمرکز سخنان خود را بر روی افزایش ۴۱‌درصدی قیمت سوخت در ماه جاری گذاشت و جمعیت حاضر در استادیوم را دعوت کرد در یک تجمع گسترده ضدتورم در ششم جولای شرکت کنند. سازمان‌دهندگان این تجمع امیدوارند یک میلیون تن در این تجمع شرکت کنند.