ایسنا- در حالی که کمتر از چهار هفته به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه باقی‌ است، پلیس این کشور پریروز برای بار دوم طی روزهای اخیر مورگان چانگیرای، رهبر اپوزیسیون را دستگیر کرد. رهبر اپوزیسیون زیمبابوه روز چهارشنبه نیز حدود ۹ ساعت توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

مورگان چانگیرای که برای شرکت در دور دوم انتخابات در مقابل رابرت موگابه، رییس جمهور زیمبابوه، دو هفته پیش وارد این کشور شده است، به همراه ۱۴ تن از اعضای حزب جنبش تغییرات دموکراتیک در ایستگاه پلیس لوپانه در شمال شهر بولاوایو بازداشت شد. سخنگوی چانگیرای اعلام کرد، چانگیرای به اتهام برهم زدن نظم عمومی توسط پلیس بازداشت شده است و مدتی بعد نیز آزاد گردید.

در بیانیه حزب جنبش تغییرات دموکراتیک در این رابطه آمده است: چانگیرای قبل از رهایی از بازداشت مجبور به امضای اخطاریه‌ای از سوی پلیس شد و همچنین یکی از اتومبیل‌های اسکورت وی نیز توقیف شد. حزب جنبش تغییرات دموکراتیک در بیانیه خود اعلام داشت: این، اقدام شرم‌آور دیگری از سوی این رژیم غیرقانونی است تا تلاش کند میل و خواسته مردم را تغییر دهد. بازداشت چانگیرای از سوی آمریکا، انگلیس ،آلمان و سازمان عفو بین‌الملل محکوم شده است.