ایسنا - رهبر اکثریت پارلمان لبنان تاکید کرد که غیرطبیعی است لبنان تنها کشور بدون رییس‌جمهوری در جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری کویت، سعد حریری رهبر جناح المستقبل لبنان که به کویت سفر کرده است، در پایان سفرش در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: این که لبنان تنها کشور بدون رییس‌جمهوری در جهان باشد، طبیعی به نظر نمی‌رسد. وی افزود: اولویت برای ما در لبنان و در گروه ۱۴ مارس این است که ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) به پارلمان برویم و رییس جمهوری جدید لبنان را انتخاب کنیم.

حریری وجود رییس جمهوری در لبنان را یک امر ضروری دانست و افزود: لبنان با توجه به نداشتن رییس‌جمهوری، در شرایطی تاریخی و بی‌سابقه به سر می‌برد.

وی بار دیگر ضمن ابراز امیدواری نسبت به انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان در جلسه ۱۳ ماه مه پارلمان گفت: حزب حاکم تمام تلاشش را جهت تحقق این امر به کار می‌بندد.

رهبر اکثریت پارلمان لبنان در خصوص موضع‌گیری سوریه در قبال بحران لبنان گفت: امیدوارم دمشق نقش فعال و مثبتی را در خصوص انتخاب میشل سلیمان به عنوان رییس‌جمهوری توافقی لبنان ایفا کند.

وی افزود: نمی‌دانم تغییری در موضع‌گیری دمشق ایجاد شده یا خیر، اما تمام تلاشمان را برای انتخاب هر چه سریع‌تر رییس‌جمهوری به کار می‌بندیم.

وی همچنین تاکید کرد: همچنان منتظر پاسخ سوریه در خصوص نتایج تحقیقات مربوط به ترور عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب‌ا... لبنان هستیم و دمشق تاکید کرده که نتایج این تحقیقات را طی سه روز اعلام می‌کند.

رهبر جناح المستقبل ابراز اطمینان کرد که دادگاه بین‌المللی برای محاکمه‌ عاملان ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان، تکلیف این پرونده را روشن می‌کند.

حریری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه به نظر نمی‌رسد که مشکل لبنان رییس‌جمهوری توافقی یا دولت متحد ملی باشد. آیا این مشکل به قانون انتخابات بازمی‌گردد؟ گفت: ما از ابتدا اعلام کردیم که با قانون انتخابات بر اساس اصول و قوانین قضایی موافق هستیم.

وی ادامه داد: طرح اتحادیه‌ عرب برای حل بحران لبنان بر سه بند مهم که ابتدا انتخاب رییس جمهوری و پس از آن تشکیل دولت متحد ملی و وضع قانون انتخابات است، تاکید دارد؛ لذا تشکیل دولت متحد ملی و وضع قانون انتخابات پیش از انتخاب رییس جمهوری امکان پذیر نیست.

رهبر جناح المستقبل همچنین از نقش دولت و ملت کویت در حمایت از لبنان قدردانی کرد.