ایسنا- ساکنان شهر رم برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، یک کاندیدای راست‌گرا را برای سمت شهرداری پایتخت ایتالیا برگزیدند و بدین ترتیب پیروزی بزرگ دیگری را به حزب محافظه‌کار سیلویو برلوسکنی اهدا کردند. نتایج نهایی انتخابات شهرداری در شهر رم نشان داد، جیانی آلِمانو، کاندیدای راست‌گرا با کسب ‌٦/٥٣ درصد آرا در برابر فرانچسکو روتلی شهردار چپگرای میانه‌روی رم در دوره قبلی که ‌٣/٤٦درصد آرا را به خود اختصاص داد، پیروز شده است.

این کاندیدای محافظه‌کار که در ابتدا بازنده انتخابات محسوب می‌شد و عملا هیچ شانسی در برابر روتلی نداشت، توانست از پیروزی برلوسکنی در انتخابات سراسری نهایت بهره را ببرد و در انتخاباتی که در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار شد، نتیجه را به نفع خود برگرداند.

از زمان پایان جنگ جهانی دوم، پایتخت ایتالیا عمدتا توسط دموکرات مسیحی‌ها یا چپگرایان اداره شده است.

پس از اعلام پیروزی جیانی آلمانو، صدها تن از طرفداران وی در مقابل ساختمان شهرداری رم به جشن و شادی پرداختند و در حالیکه پرچم ایتالیا را در دست داشتند، سرود ملی کشورشان را سردادند.

اما آلمانو پس از مسجل شدن پیروزی‌اش گفت، او شهردار تمام ساکنان رم است.

وی اظهار داشت: این پیروزی یک حزب (حزب محافظه کار) نیست، بلکه پیروزی تمام رم است. این نتیجه نشان می‌دهد که من حامیان زیادی دارم و من در زمان اداره شهر این مساله را در نظر خواهم داشت.

آلمانو پیش از انتخابات مبارزاتش را بر افزایش امنیت مردم متمرکز کرده بود.