گروه بین‌الملل- با انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی در سه ماه اول فصل، آمریکایی‌ها میزان محنت و مشکلی را که اقتصاد آنها با آن مواجه است درخواهند یافت. وزارت بازرگانی آمریکا ایجاد کند روز چهارشنبه ۳۰آوریل این گزارش را منتشر کند، اقتصاددانان و بازار انتظار دارند که این گزارش تحرک حداقل ۵/۰درصدی در اقتصاد آمریکا را ایجاد کند. بانک مرکزی آمریکا هم در روز سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه دارد و مقامات بانک احتمالا پس از دریافت خبر تولیدناخالص داخلی و نیز اشتغال درباره نرخ بهره تصمیم‌گیری خواهد کرد. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که بانک مرکزی که مدتی است خاموش مانده است برای تقویت جریان رشد اقتصاد، نرخ بهره را باز هم کاهش دهد. در واقع این آخرین اقدام بانک برای تحریک اقتصاد است. انگیزه و محرک دیگری که برای رشد اقتصاد در نظر گرفته شده است، بازپرداخت مالیات‌های پرداختی توسط دولت در قالب چک‌های ۱۲۰۰دلاری به خانوارها و ۶۰۰دلاری به مجردها است که قرار است توسط موسسه درآمد داخلی آمریکا در روز دوم ماه مه برای عموم ارسال شود.

و اما اهالی لندن روز یکم ماه مه برای انتخاب شهردار جدید پای صندوق‌های رای خواهند رفت. به نظر می‌رسد رقابت سخت و جدی میان کن لیونیگستون شهردار فعلی که از حزب کارگر است و بوریس جانسون کاندیدای محافظه‌کاران که قبلا روزنامه‌نگار بوده است، وجود دارد. به نظر می‌رسد با اینکه شهردار لندن قدرت زیادی روی نهادهای مختلف شهری از پلیس گرفته تا سیستم حمل‌ونقل ندارد، این رقابت چیزی فراتر از انتخاب یک شهردار باشد و به جدال سیاسی دو حزب برای تصاحب شغل با پرستیژ شهرداری در لندن می‌ماند. آقای لیونیگستون امیدوار است این کرسی را برای بار سوم اشغال کند که اشتهای سیری‌ناپذیر او را برای قدرت نشان می‌دهد و اما از آن سو آقای جانسون اصلا تلاش نکرده است تا تصویری که از وی به عنوان یک دلقک بوده در انظار عمومی وجود دارد را پاک کند یا آن را رد کند.

و سرانجام اینکه چین می‌تواند نفس راحتی بکشد که مشعل المپیک روز شنبه سوم ماه می به خانه می‌رسد. مشعل المپیک پس از سفر پرمخاطره در سراسر دنیا دور سرزمین اصلی چین سفر خواهد کرد و در استادیوم، در محل جایگاه مشعل آرام خواهد گرفت. مشعل المپیک در سفر دور دنیای خود با معترضان عصبانی تبتی و حامیان آنها مواجه شد و برای اولین بار در تاریخ دو بار توسط این مخالفان خاموش شد. به نظر نمی‌رسد گرداندن مشعل در تبت، واکنشی هم‌سنگ، مهاجران تبتی دور از خانه ایجاد کند؛ اما اگر مردم تبت بخواهند اعتراض جدی و خشونت‌آمیزی را نشان دهند، بعید است چین این اعتراض را با مهربانی رد کند.

و اما دورهای نهایی و سرنوشت‌ساز انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا برای دموکرات‌ها نزدیک می‌شود و می‌تواند نوید پایان رقابتی تلخ میان دو کاندیدای سرسخت را رقم زند. گوام که به لکه کوچکی روی نقشه آمریکا در غرب اقیانوس آرام شباهت دارد روز شنبه سوم مه برای انتخاب نامزد مورد نظر خود پای صندوق‌های رای خواهند رفت. این جزیره کوچک فقط ۸هیات نمایندگی دارد، اما آن چیزی که خیلی اهمیت دارد. ۳هیات نمایندگی سوپر این منطقه است. با توجه به ماهیت نزدیک این انتخابات، هر یک از کاندیداها قطعا از به دست آوردن حتی یک هیات نمایندگی باید خوشحال شوند.