گروه بین‌الملل- پس از حمله یک گروه شورشی به رییس یک کمپانی انرژی هسته‌ای در ایتالیا و مجروح کردن وی، نخست وزیر ایتالیا، ارتش کشورش را در برخی نقاط به حالت آماده‌باش در آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ روز جمعه یک گروه شورشی که مرتبط با گروه‌های افراطی یونان است، مسوولیت حمله به رییس شرکت انرژی هسته‌ای «آنسالدو نوکلیر» را بر عهده گرفت. این شرکت تحت کنترل دولت ایتالیا است. «آنا ماریا کانسلیری»، وزیر کشور ایتالیا به خبرنگاران گفت: احتمال افزایش حملات تروریستی افراطیون وجود دارد.

وی افزود: از ارتش برای محافظت از ساختمان‌هایی که ممکن است هدف حمله افراطی‌ها قرار بگیرد، استفاده می‌شود.

وزیر کشور ایتالیا اظهار کرد: خطر افزایش خشونت‌ها وجود دارد و ما در شرایطی هستیم که باید تدابیر جدی اتخاذ کنیم.

یک دادستان در ایتالیا اظهار کرد: آنارشیست‌هایی که مسوولیت حمله به رییس شرکت آنسالدو نوکلیر را بر عهده گرفتند تهدید کرده‌اند که دست به انجام هشت حمله تلافی‌جویانه دیگر خواهند زد.

وی افزود: آنها این حملات را برای آزادی زندانیان آنارشیستی که در یونان در حبس به سر می‌برند، انجام می‌دهند.

ماریو مونتی، نخست‌وزیر ایتالیا در شهر توسکانی در سخنرانی خود برای جوانان گفت: ایتالیا هم‌اکنون با تنش‌های اجتماعی بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند و این عادی است که شرایط متزلزل کنونی نارضایتی‌ها را افزایش دهد اما ما باید دست به دست یکدیگر با این بحران مقابله کنیم. هم‌اکنون نباید تسلیم شد. ما باید تلاش‌های مشترکی برای تقسیم سختی‌ها داشته باشیم.